کد خبر: ۷۵۷۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۳
از سوی بانک مرکزی صورت گرفت

تائید افزایش بیش از 90 درصدی قیمت برنج!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بانک مرکزی ایران در جدیدترین گزارش خود از افزایش 5/90 درصدی قیمت برنج داخلی درجه یک و 5/91 درصدی برنج وارداتی غیرتایلندی در هفته منتهی به 27 اردیبهشت ماه جاری نسبت به هفته مشابه ماه قبل از آن خبر داد. 

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، بانک مرکزی قیمت هر کیلو برنج داخلی درجه یک را در هفته گذشته 40 هزار و 50 ریال عنوان کرد که نسبت به هفته قبل از آن 1/27 درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین قیمت هر کیلو برنج داخلی درجه دو نیز در هفته گذشته 22 هزار و 60 ریال بوده که نسبت به هفته قبل از آن 9/20 درصد رشد داشته است.

براساس اعلام متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 27 اردیبهشت توسط بانک مرکزی، قیمت هر کیلو برنج وارداتی تایلندی در هفته منتهی به 27 اردیبهشت و هفته قبل از آن به ترتیب 8 هزار و 290 و 7 هزار و 690 ریال بوده که بر این اساس قیمت برنج در هفته جاری نسبت به هفته قبل 8/7 درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین قیمت برنج وارداتی تایلندی در هفته مشابه ماه قبل 6هزار و 170 ریال بوده که در ماه جاری 4/34 درصد رشد نشان می‌دهد.

قیمت هر کیلو برنج وارداتی غیرتایلندی به ترتیب در هفته گذشته و هفته قبل از آن 23 هزار و 800 و 18 هزار و 260 ریال بوده که بر این اساس قیمت این نوع برنج در هفته جاری نسبت به هفته قبل 3/30 درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی در هفته مشابه ماه قبل 12 هزار و 430 ریال بوده که در ماه جاری 5/91 درصد رشد نشان می‌دهد.

قیمت هر کیلو برنج داخلی درجه دو نیز به ترتیب در هفته گذشته و هفته قبل از آن 22 هزار و 60 و 18 هزار و 250 ریال بوده که بر این اساس قیمت این برنج در هفته جاری نسبت به هفته قبل 9/20 درصد رشد نشان می دهد. همچنین قیمت برنج داخلی درجه دو در هفته مشابه ماه قبل 15 هزار و 120 ریال بوده که در ماه جاری 9/45 درصد رشد نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۲/۳۱
0
0
واقعا ؟ يعني ما هم ميتونيم نظر بديم ؟ !
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۲/۳۱
0
0
به به به به. جدي ميگي آقا. شما هم متوجه شديد برنج گرون شده. تا حالا فكر مي كردم تنها من كشف كرده ام كه برنج گرون شده. ميخواستم اين موضوع و كشف خودم رو به ثبت برسونم. ولي خب ديگه حالا شما هم فهميديد ديگه ارزشي نداره
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۳۱
0
0
اگر برنج به 10000 تومان هم برسدمردم فهيم و آگاه ايران با جان و دل آنرا ميخرند.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۳۱
0
0
متاسفانه برخی از مسئولین افزایش قیمت کالاها در داخل کشور را به افزایس جهانی قیمت کالاها ارتباط می دهند در حالیکه افزایش قیمت در سایر کشورها به اندازه ایران نمی باشد. بعنوان مثال در طول سه سال گذشته قیمت برنج در هندوستان از 40 روپیه به 64 روپیه افزایش یافته است ( قیمت برنج اعلا) که معادل است با 60% افزایش در طی سه سال و با افزایش 90 درصدی در یک ماه قابل مقایسه نیست.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۳۱
0
0
پيش بيني مابيشتر ازاين قيمتها بودوبيشترهم خواهد شد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین