کد خبر: ۷۵۷۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

حمیدتی: جامعه بین‌المللی از مذاکرات روسیه و اوکراین حمایت کند

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان تاکید کرد، این شورا از تعیین نخست وزیر جدید از طریق همکاری میان تمام گروه‌های سیاسی حمایت می‌کند.
حمیدتی: جامعه بین‌المللی از مذاکرات روسیه و اوکراین حمایت کند
آفتاب‌‌نیوز :

محمد حمدان دقلو(حمیدتی)، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان  گفت: ما همچنان اصرار داریم که نخست وزیر جدید سودان از طریق توافق میان تمام گروه‌های سیاسی تعیین شود. دلیل اینکه تاکنون نخست وزیر جدید تعیین نشده است این است که ما نمی‌خواهیم به صورت یکجانبه در این باره تصمیم بگیریم. ما به عنوان مردم سودان بر خارج حساب باز نمی‌کنیم بلکه بر وطن خودمان حساب باز می‌کنیم و منفعت کشورمان را در نظر می‌گیریم. ما با مذاکره مخالف نیستیم. ما به سوی آن‌ها دست دراز کردیم؛ اما متاسفانه آن‌ها خواهان به حاشیه راندن دیگران هستند. دلیل آن هم این است که ما قدرت را به آن‌ها تحویل دادیم؛ اما متاسفانه آن‌ها طی دو سال شکست خوردند. بعد از اصلاحاتی که که از ۲۵ اکتبر انجام شد عبدالله حمدوک، نخست وزیر سابق را به قدرت بازگرداندیم. این درخواست جامعه بین‌المللی بود و وعده دادند که با بازگشت وی از سودان حمایت خواهد شد. متاسفانه چهار یا پنج تن از اعضا با مذاکرات مخالفت کردند و جامعه بین‌المللی در کنار این احزاب ایستاد و بقیه ملت سودان را رها کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حمیدتی خواهان مذاکره میان روسیه و اوکراین برای رسیدن به توافق آتش‌بس در نزدیک‌ترین زمان ممکن شد و گفت: ما امیدواریم که جامعه بین‌المللی از مذاکرات کنونی حمایت کرده و فورا آتش بس برقرار شود. ما آتش جنگ را دیده‌ایم و می‌دانیم که جنگ به چه معناست. کسی که در جنگ پیروز می‌شود، شکست خورده است. امیدواریم که این جنگ هرچه سریعتر متوقف شود. جهان کنونی ممکن است از تحریم‌ها علیه روسیه آسیب ببیند چرا که تحریم‌ها یک سلاح دولبه است. بزرگترین منبع گاز و گندم است و اینها مهم هستند برای همین ما خواهان توافق فوری و صلح هستیم. تحریم‌ها بحران را شدیدتر می‌کند. ما بهای تحریم را می‌پردازیم و برای مدت طولانی خواهیم پرداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین