کد خبر: ۷۵۷۸۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۳
نماینده قائم‌شهر مطرح کرد:

وزیر بازرگانی به نمایندگان مجلس اعتنا نمی‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ولی رعیت، نماینده قائم‌شهر و یکی از امضاکنندگان استیضاح وزیر بازرگانی درباره استیضاح وزیر بازرگانی گفت:‌ «امروز عده‌ای از نمایندگان مجلس در صحن علنی نامه‌ای را تهیه کرده بودند و از نماینگان که مخالف استیضاح وزیر بازرگانی بودند امضا جمع می‌کردند که این استیضاح در مجلس انجام نشود».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب افزود: «در این نامه آمده بود که افرادی که استیضاح را امضا کرده‌اند امضاهایشان را پس بگیرند که به نظرم این کار خلاف قانون است».

عضو فراکسیون اقلیت اظهار داشت: «اینکه نمایندگان در روزهای پایانی وزیر را استیضاح می‌کنند به نظرم خیلی بعد نظارتی ندارد و نتیجه‌ای نخواهد داشت».

وی ادامه داد: «هدف ما از استیضاح این بود که وزیر بیاید و با استیضاح کنندگان نشستی داشته باشد که وزیر از این کار هم دریغ کرد و اعتنایی به نمایندگان ندارد».

رعیت تصریح کرد: «هیات رئیسه اساسا نباید در اینگونه مسائل دخالت کند و باید مطابق قانون عمل کند اما اینکه هیات رئیسه بخواهد از یک وزیری جانب‌داری کند به نظرم این حمایت‌ها نقش نظارتی مجلس را از بین برده است».

نماینده قائم‌شهر خاطرنشان کرد: «با کم‌رنگ شدن نقش نظارتی مجلس دولت هم دیگر مصوبات مجلس را اجرا نمی‌کند و نتیجه این گرانی‌ها این عدم نظارت مجلس است».

وی افزود:‌«اگر بگوییم که وزیر بازرگانی مسئول این گرانی‌ها است درست نیست زیرا مجموعه عملکرد دولت باعث ایجاد این گرانی‌ها شده است و بخشی‌ هم به وعده‌های رئیس جمهور مربوط می‌شود».

عضو فراکسیون اقلیت اظهار داشت: «استیضاح وزیر بازرگانی به مجلس کمک می کرد که نمایندگان بدانند چه قسمت‌هایی در گرانی نقش دارند».

وی اضافه کرد: «دولت نباید از استیضاح‌ ترس داشته باشد، زیرا نمایندگان مشکلی دارند که استیضاح را مطرح می‌کنند و اگردولت بتواند مشکلات نمایندگان را حل کند دیگر نباید واهمه‌ای از طرح استیضاح داشته باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین