کد خبر: ۷۵۷۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳

روسیه پرتاب ۳۶ ماهواره انگلیسی را لغو کرد

شرکت دولتی «روس کاسموس» روسیه دست اندر کار امور فضایی این کشور که تاکنون بیش از ۲۳۰ ماهواره شرکت انگلیسی وان وب را به فضا پرتاب کرده است، اعلام کرد که از امروز پرتاب ۳۶ ماهواره این شرکت را لغو می‌کند.
روسیه پرتاب ۳۶ ماهواره انگلیسی را لغو کرد
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت «روس کاسموس» روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پرتاب ماهواره‌های انگلیسی از پایگاه فضایی بایکونور را که برای فردا شنبه برنامه ریزی شده بود، لغو کرده است.

در بیانیه شرکت دولتی فضایی روسیه گفته شده است که این شرکت نتوانست از شرکت‌های «وان وب» و «آریان اسپیس» تضمین بگیرد که ۳۶ ماهواره‌ای که توسط ماهواره بر سایوز به فضا پرتاب می‌شود، برای اهداف نظامی بکار گرفته نخواهد شد.

شرکت روس کاسموس در بیانیه خود گفت: دیمیتری راگوزین رئیس شرکت روس کاسموس پس از آن که شرکت وان وب تضمین‌های لازم برای اینکه ماهواره‌ها برای اهداف نظامی ازجمله به نفع پنتاگون و کشور‌های عضو ناتو بکار گرفته نمی‌شوند را نداد، دستور لغو پرتاب ماهواره‌های انگلیسی را صادر کرد.

کار‌های مقدماتی برای پایین آوردن ماهواره بر از سکوی پرتاب در پایگاه فضایی بایکونور آغاز شده است.
انتظار می‌رود روسیه پرتاب ماهواره‌های شرکت وان وب در پایگاه فضایی کورو در گویان و پایگاه‌های فضایی بایکونور و واستوچنی را متوقف کند.

روسیه تاکنون ۲۳۰ ماهواره این شرکت را به فضا پرتاب کرده است که گروه بندی آن در مدار پیرامون کره زمین را تشکیل می‌دهند.

روسیه بخشی از امکانات فضایی خود را برای ارائه خدمات به کشور‌های دیگر از جمله پرتاب ماهواره‌های مخابراتی مورد استفاده قرار می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین