کد خبر: ۷۵۷۸۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۸

کنسرت گروه شاندیز با اشعاری از فروغ در آلمان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گروه موسیقی ایرانی - هلندی شاندیز با موسیقی حمید طباطبایی بر مجموعه‌ای از اشعار فروغ فرخزاد و تک خوانی مهرناز صالحی شنبه شب (۱۷ مه) در شهر اسن آلمان کنسرت اجرا کرد.

به گزارش سرویس هنر آفتاب، برنامه جدید گروه موسیقی شاندیز که این بار با پنج نفربه آلمان آمده بود، مجموعه‌ای از اشعار فروغ فرخزاد بود که با موسیقی حمید طباطبایی. «مهرناز صالحی» به عنوان تک خوان گروه قطعات را اجرا کرد. «نسیم علامه‌زاده» با ویلن، «ایمره کبلوسک» با ویولونسل، «توم کواکرنات» با کنتراباس و «حمید طباطبایی» با پیانو او را همراهی کردنند.

«حمید طباطبایی» نزدیک به پانزده سال پیش بخشی از کارهای خود را روی چکامه‌های فروغ فرخزاد نوشت. وی سه سال پیش بازنویسی آنها را آغاز کرد و بخشهایی تازه را به آنها افزود. از دو سال پیش این آثار در چند کنسرت به علاقه‌مندان عرضه شده است. به گفته طباطبایی قرار است که سی دی این ترانه‌ها تا ماه اوت ۲۰۰۸ منتشر شود.

مهرناز صالحی خواننده این گروه نیز با اشعار فروغ پیوندی نزدیک دارد و از این روی وی می‌تواند شنونده را با خود به دنیای فروغ بکشاند، شاید هم به دنیای خود، آن گونه که او اشعار فروغ را احساس می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین