کد خبر: ۷۵۷۸۶
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۹
در حاشیه جشنواره کن اعلام شد؛

«کیمیاگر» پائولو کوئیلو فیلم می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کتاب کیمیاگر پائولو کوئیلو، نویسنده سرشناس برزیلی که میلیونها نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رفته، به فیلم برگردانده می شود.

به گزارش سرویس هنر آفتاب، «هاروی واین اشتاین»، تهیه کننده آمریکایی در حاشیه جشنواره کن تائید کرد که «لارنس فیشبرن»، هنرپیشه سه گانه ماتریکس، فیلم را تهیه و کارگردانی خواهد کرد.

کمپانی واین اشتاین نیز در تولید این فیلم سهم خواهد داشت و خود لارنس فیشبرن در فیلم نیز بازی خواهد کرد.

کیمیاگر در سال 1988 نوشته شده و داستان چوپانی را می گوید که در جستجوی رویای خود به آفریقا می رود و در مسیر راه با کیمیاگر دیدار می کند.

«لارنس فیشبرن» درباره تولید این فیلم گفت: "این یک پروژه خاص است و تیمی ویژه نیز برای تهیه آن تشکیل شده تا اطمینان خاطر از تولید صحیح آن بدست آید."

او افزود: "من فیلم را کارگردانی و در آن بازی می کنم و با کمک هاروی واین اشتاین، فیلمی را تولید می کنم که منعکس کننده موفقیت های گسترده کتاب باشد."

کمپانی واین اشتاین گفته است که در حال مذاکره با یک فیلمنامه نویس برنده اسکار برای نوشتن فیلمنامه است.

قرار است بازیگران فیلم در اسپانیا و آمریکای لاتین انتخاب شوند. هزینه ساخت فیلم، شصت میلیون دلار برآورد شده است.

پائولو کوئیلو نویسنده این کتاب نیز درباره این خبر گفت: "بسیار خوشحالم که کتابم به گونه ای که شایسته است، ساخته می شود و امیدوارم که سادگی و روح و روان کتاب، حفظ شود."

قرار است فیلمبرداری کیمیاگر سال آینده در اروپا و خاورمیانه از جمله اردن، ابوظبی و شمال آفریقا آغاز شود. 

گفتنی است در ایران نیز برای اولین بار دل ارا قهرمان، کتاب پائولو کوئیلو را به فارسی برگرداند و این نویسنده با همسرش دیداری از ایران داشته است. تا چند سال پیش، کوئیلو یکی از پرفروش ترین نویسندگان در بازار کتاب ایران بود اما طی دو سه سال اخیر، از این فروش کاسته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین