کد خبر: ۷۵۷۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

ترامپ: پوتین در زمان من حمله نکرد، چون تهدید به حمله به مسکو کردم

رئیس جمهوری سابق آمریکا ادعا کرد که سابقا به ولادیمیر پوتین و شی جینپینگ، رهبران روسیه و چین در زمان ریاست جمهوری‌اش گفته بوده که به آنها در صورت دست زدن به حمله، با سلاح هسته‌ای حمله خواهد کرد. او همچنین جو بایدن رئیس جمهوری فعلی آمریکا را به خاطر "ترس" داشتن از رهبر روسیه مورد حمله قرار داد.
ترامپ: پوتین در زمان من حمله نکرد، چون تهدید به حمله به مسکو کردم
آفتاب‌‌نیوز :

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا روز جمعه به جان دالی، از چهره‌های ورزش گلف آمریکا گفت که با ولادیمیر پوتین "به خوبی کنار می‌آمده" و روسیه زیر نظر او به سبب آنکه مسکو را تهدید به بمباران کرده بود، به اوکراین حمله نمی‌کرد.

به گزارش دیلی میل، ترامپ در مکالمه تلفنی با دالی که ضبط شده، گفت: همه آنها می‌گویند او یک قدرت هسته‌ای است، انگار از او می‌ترسند. می‌دانی، او دوست من بود، من با او خوب کنار می‌آمدم. می‌گویم، ولادیمیر، اگر این کار را انجام دهی، ما به مسکو حمله می‌کنیم. ما قصد داریم به مسکو حمله کنیم. و او به نوعی حرف من را انگار که پنج درصد و ۱۰ درصدش هم کفایت کرده، باور کرد - این تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

ترامپ به جان دالی گفت: جان! او هرگز این کار را در زمان من انجام نداد، جان، می‌دانید. همه آنها در موردش صحبت می‌کردند و می‌گفتند "چرا او این کار را در چهار سال گذشته انجام نداد؟" زیرا می‌دانست که نمی‌تواند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا مدعی شد که شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین نیز به همین دلیل سر به سر او نگذاشته است.

ترامپ گفت: شی جینپینگ هم مرا اذیت نکرد. من همین را به او هم گفتم، این که بعدش همین اتفاق می‌افتد. شما می‌دانید که این مورد بعدی است. تایوان مورد بعدی خواهد بود.

ترامپ ادامه داد: در آن صورت شما دیگر هیچ تراشه کامپیوتری نخواهید داشت و آنها را از روی زمین محو خواهند کرد.

تایوان بر صنعت تولید تراشه‌های نیمه هادی تسلط داشته و عامل تولید ۶۰ درصد تراشه‌های جهان است. ساکنان تایوان شروع به ترس از اینکه حمله پوتین به اوکراین می‌تواند حمله چین به آنجا را تحریک کند، کرده‌اند.

در همین حال، دیلی میل گزارش داد، ترامپ روز جمعه توسط خبرنگار این رسانه در حالی که شلوار مشکی، پیراهن یقه‌دار سفید و کلاه قرمز حاوی شعار انحصاری او یعنی "آمریکا را دوباره بزرگ کنیم" پوشیده بود و با چند شریکش در زمین گلفش واقع پالم بیچ غربی در حال بازی گلف بود، مشاهده شد.

به نوشته دیلی میل، خبرنگار این نشریه آخرین بار ترامپ را جمعه گذشته پیش از سخنرانی‌اش در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران (CPAC) در حال بازی گلف در باشگاه خود در پالم بیچ غربی مشاهده شده بود.

ترامپ بارها تاکید کرده است که ولادیمیر پوتین تحت نظارت او به اوکراین حمله نمی‌کرد.

ترامپ در سخنرانی هفته گذشته خود در CPAC اظهار کرد: من به عنوان تنها رئیس جمهوری قرن بیست و یکم آمریکا که روسیه تحت نظارت او به هیچ جا حمله نکرده مطرح هستم. در زمان بوش، روسیه به گرجستان حمله کرد. در دوران اوباما، روسیه کریمه را تصرف کرد و در دوران بایدن، روسیه به اوکراین حمله کرد. شک ندارم پوتین تصمیم خود را برای حمله بیرحمانه به اوکراین پس از تماشای خروج اسفناک آمریکا از افغانستان گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین