کد خبر: ۷۵۸۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷

عین اللهی: رشد جمعیت در وضعیت بحرانی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه رشد جمعیت در وضعیت بحرانی است. در کرونا رنگبندی شهرها شامل قرمز، نارنجی، زرد و آبی است اما در رشد جمعیت در وضعیت قرمز قرار داریم و رشد جمعیت به پایین ترین حد رسیده است.
عین اللهی: رشد جمعیت در وضعیت بحرانی است
آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان های آزادشهر و رامیان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر برگزار شد، اظهار داشت: در وزارت بهداشت حتما برای رشد جمعیت، تسهیلاتی را ارائه می کنیم. قول می دهیم که هزینه های بهداشتی و درمانی مادران باردار را رایگان کنیم و چنانچه مادر بارداری فاقد پوشش بیمه است، رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی افزود: خطر آینده کشور، کاهش رشد جمعیت و کمبود نیروی انسانی است. نیروی انسانی پیشران توسعه و شکوفایی کشور است. سیاست های جمعیتی یکی از اصلی ترین برنامه های وزارت بهداشت است و مقام معظم رهبری نیز اخیرا فرمودند اگر در حوزه جمعیت فکری نشود ۱۵ سال آینده نتایج آن را می بینیم.

وزیر بهداشت گفت: در سفرهای مختلف هر منطقه یک اقلیم خاص دارد و خدا نعمت های زیادی به شهرستان های آزادشهر و رامیان داده است. مقام معظم رهبری فرمودند که شکر نعمت با عمل میسر می شود. یکی از نکات مهم این دو شهرستان، وحدت بین اقوام و قومیت های مختلف است که یک نشان ملی است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: امروز مردم کشور ما در امتحانات بزرگ از ابتدای انقلاب تا کنون، سربلند و سرافراز بوده اند. دشمنان دنبال سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و از اوایل انقلاب، شاهد دسیسه های دشمنان از جمله گروه های جدایی طلب، دوران دفاع مقدس، شکل گیری داعش و تحریم های ناجوانمردانه هستیم.

وی تاکید کرد: نباید تصور کنیم که جنگ تمام شده بلکه جنگ پنهان و بدون سنگر همچنان وجود دارد و فشارهای اقتصادی دشمنان برای سرنگونی نظام است که با کار و تلاش بیشتر می توانیم این دسیسه ها را خنثی کنیم. در مقابله با کرونا با تحریم های زیادی در دارو و تجهیزات پزشکی روبرو بودیم. درست است که کرونا یک پدیده جهانی بود اما امروز ایران علیرغم همه تحریم ها و فشارها، سربلند است و تمامی سازمان های بین المللی، عملکرد ایران در پیشگیری و درمان کرونا، موفقیت آمیز می دانند.

وزیر بهداشت یادآور شد: امروز کشورهای مدعی پیشرفته ، مرگ و میرهای بالای کرونایی دارند و بسیار ناتوان شده اند اما ایران با همت دولت و مردم، عملکرد موفقی داشته و تا امروز بیش از ۱۴۲ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و پوشش واکسیناسیون کرونا در ایران بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است و واکسیناسیون با مشارکت مردم انجام شد.

عین اللهی گفت: پتانسیل بالا و طبیعت فوق العاده آزادشهر و رامیان می تواند موجب رونق گردشگری، خلق ثروت و اشتغال کند. باید از تاریخ درس بگیریم. تاریخ بعد از انقلاب ثابت کرد که باید به هویت خودمان برگردیم و به خودکفایی برسیم. تا وقتی وابسته باشیم هر روز در معرض تهدید و تحریم خواهیم بود.

وی یادآور شد: تجربه ثابت کرده که پیشگیری مقدم و مهمتر از درمان است. در کرونا اثرات پیشگیری در واکسیناسیون عمومی به اثبات رسید. در شهرستان آزادشهر سایت پسماند در محل نامناسبی قرار دارد و جابجایی آن از همه نظر به ویژه توجه به سلامت عمومی لازم و واجب و به نوعی پیشگیری از بروز بیماری های مختلف در مردم است. در اسرع وقت باید شورای سلامت در آزادشهر و رامیان تشکیل و عوامل مداخله کننده در سلامت باید کنترل شود.

عین اللهی گفت: تقویت شبکه بهداشت، بهورزان و واحدهای بهداشتی یک ضرورت است که می تواند به پیشگیری از بیماری ها کمک بزرگی کند.

وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم شرایطی ایجاد شده که وزرا و مدیران دولت با حضور در مناطق مختلف مستقیما با مشکلات مردم آشنا شوند که یک کار ارزشمند است و بجای اینکه پشت میز و دور از محیط تصمیم گیری شود، مسئولان از نزدیک با مشکلات آشنا می شوند و در جهت حل آنها تلاش می کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در استان گلستان استعداد کاشت گیاهان دارویی وجود دارد و وزارت بهداشت در حوزه تقویت طب ایرانی و توجه به کاشت گیاهان دارویی با استفاده از متخصصان و روش های علمی برنامه دارد چون موجب خودکفایی و خروج ارز از کشور می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین