کد خبر: ۷۵۸۱۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۳:۱۲
مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور اریتره:

بیداری و خودباوری ملتها كشورهای سلطه گر را وادار به عقب نشینی كرده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر سه شنبه، در دیدار «آسیاس آفورقی» رئیس جمهور اریتره با اشاره به تغییر شرایط و معادلات جهانی و شكست مواضع متكبرانه و عقب نشینی مستكبران عالم خاطر نشان كردند: « شرایط امروز جهان با 20 سال قبل تفاوت كرده و "بیداری و خودباوری ملتها و رؤسای برخی از كشورها"- آمریكا و كشورهای سلطه گر را وادار به عقب نشینی كرده است».

به گزارش گروه دریافت خبر آفتاب، رهبر انقلاب اسلامی تقسیم كشورها به سلطه گر و سلطه پذیر را غیر معقول و ناعادلانه دانستند و افزودند: «كشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریكای لاتین می توانند با گسترش همكاریهای خود وضع كنونی روابط بین المللی را تغییر دهند».

حضرت آیت الله خامنه ای تقویت خودباوری و اعتماد به نفس را نیاز امروز ملتها و دولتها بر شمردند و تأكید كردند: «آمریكا و اسرائیل با نزدیك شدن كشورهای مستقل به یكدیگر مخالفند به همین دلیل، همواره نقشی اساسی در فجایع آفریقا و ایجاد جنگهای قومی- قبایلی و سیاسی داشته اند».

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سوابق مبارزاتی مردم اریتره و همدلی مردم ایران با آنان، خاطر نشان كردند: «ایران با نگاه مثبت به كشورهای آفریقایی می نگرد و آمادگی دارد روابط خود را با كشورهای آفریقا، آسیا و و به ویژه كشورهای منطقه و همسایگان خود بیش از پیش گسترش دهد».

در این دیدار كه آقای احمدی نژاد رئیس جمهور كشورمان نیز حضور داشت آقای آسیاس آفورقی رئیس جمهور اریتره، با تشكر از ملت ایران بخاطر حمایت از ملت اریتره، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نقطه عطفی در آزادی ملت های منطقه برشمرد و گفت:«با این پیروزی ابهت و هیمنه استكبار از بین رفت».

وی با اشاره به دیدگاه مشترك ایران و اریتره در زمینه های گوناگون منطقه ای و جهانی، گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین