کد خبر: ۷۵۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۲:۴۱
سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد؛

حمله به ایران شایعه است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سخنگوی کاخ سفید خبر منتشره در یک روزنامه اسرائیلی مبنی بر آمادگی جورج بوش برای شروع حمله نظامی به ایران تا پیش از پایان دوران ریاست جمهوری اش را قویا تکذیب کرده است. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «دانا پرینو» روز سه شنبه با اشاره به مقاله منتشره در شماره روز دوشنبه «جروزالم پست» که در آن به برنامه دولت آمریکا برای حمله به ایران تا پیش از پایان سالجاری میلادی پرداخته شده بود گفت: «این مقاله حتی ارزش کاغذی که بر روی آن چاپ شده را نیز ندارد».

مقاله «جروزالم پست» به نقل از یک مقام آگاه ناشناس در رادیوی ارتش اسرائیل مدعی شده بود که جورج بوش شخصا تردیدی درباره لزوم حمله به تاسیسات هسته ای ایران در ماه‌های آتی ندارد، اما مخالف بعضی از اعضای دولت وی که به شدت درباره عواقب این اقدام نگران هستند باعث شده تا نتواند تصمیم قطعی را در این زمینه اتخاذ کند.

«دانا پرینو» در کنفرانس خبری روز سه شنبه مدعی شد: «ما به همراه دیگر متحدانمان که خواستار صلح در خاورمیانه هستند همچنان با جاه طلبی ایران در دستیابی به تسلیحات هسته ای مخالفیم ... اما مهمترین هدف این است که با تشدید فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک ایرانی ها را وادار به تغییر رفتار و توقف غنی سازی اورانیوم نمائیم».

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: «ترجیح مشخص ما برای مواجهه با این موضوع استفاده از ابزاهای دیپلماتیک صلح آمیز است و تغییری در این سیاست داده نشده است».

منبع خبری جروزالم پست در ادامه این مقاله گفته بود که افزایش قدرت حزب الله در صحنه سیاسی لبنان نشانگر نفوذ روزافزون ایران در تحولات منطقه ای است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین