کد خبر: ۷۵۸۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵

تمجید اولیانوف از علی باقری

«میخاییل اولیانوف» سفیر روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی و نماینده این کشور در مذاکرات وین با بیان اینکه متن توافق نهایی شده، اما لازم است تا درباره چند مورد دیگر نیز حل و فصل شود، گفت: همکاران ایرانی مانند شیر از منافع ملی ایران دفاع می‌کنند.
تمجید اولیانوف از علی باقری
آفتاب‌‌نیوز :

سفیر روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی و نماینده این کشور در مذاکرات وین با بیان اینکه متن توافق نهایی شده اما لازم است تا درباره چند مورد دیگر نیز حل و فصل شود، گفت: همکاران ایرانی مانند شیر از منافع ملی ایران دفاع می‌کنند.

«میخاییل اولیانوف» با بیان اینکه هیات‌های سه کشور اروپایی برای وقفه‌ای جزیی وین را ترک کرده و به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند، اظهار داشت: تا جایی که من می‌دانم وقفه‌ای جزیی در مذاکرات اتفاق افتاده است. سه نفر از همکاران ما تصمیم گرفتند تا وین را برای یک دوره زمانی کوتاه ترک کنند.

وی ادامه داد: ظاهرا این سه همکار ما جایی برای خود در این مقطع از مذاکرات نمی‌دیدند و باور داشتند که کار خود را انجام داده و حضورشان در این مقطع ضروری نیست.

نماینده روسیه در مذاکرات وین تصریح کرد: در همین حال دیگران، ایران، روسیه، چین و ایالات متحده در حال تلاش برای نهایی کردن موضوعاتی هستند که مورد علاقه آنهاست. بنابراین ما به ارتباطات ادامه می‌دهیم. مذاکرات ادامه پیدا می‌کند اما در شکلی کوچک‌تر در ترکیب‌های مختلف.

اولیانوف افزود: مذاکرات ادامه پیدا می‌کند اما در شکلی کوچک‌تر در ترکیب‌های مختلف. ما نیاز داریم که موضوعات باقی مانده را حل کنیم و بسیاری از این موارد در چارچوب گفت‌وگوهای دو جانبه انجام می‌شوند نه گفت‌وگوهای چندجانبه.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات نیز گفت که مسائل باقی‌مانده مهم هستند اما در مقایسه با آنچه تاکنون انجام شده، کوچک هستند. من فکر می‌کنم که متن کلان توافق به‌صورت غیررسمی مورد موافقت قرار گرفته ولی برخی موارد از جمله مواردی که مورد علاقه هیات ایرانی است باقی مانده‌اند. همکاران ایرانی برای منافع ملی ایران همچون شیر می‌جنگند و واقعا همین‌طور است. آنها برای هر ویرگول و کلمه‌ای می‌جنگند و موفق بوده‌اند. من باید این را بگویم که دکتر باقری و تیمش دیپلمات‌های بسیار کارآمدی هستند.

اولیانوف در بخش دیگری از مصاحبه و در پاسخ به سوالی درباره نحوه تعامل و ارتباط بین تیم‌ ایرانی با هیات‌های روسی و چینی و ادعا در خصوص متحد بودن سایر تیم‌ها علیه ایران اظهار داشت که من بارها به همکاران غربی خود گفته‌ام که در اینجا یک جبهه واحد علیه ایران وجود ندارد. دست‌کم روسیه از چنین جبهه‌ای بیرون است، همچنین چین. من همیشه به این موضوع اشاره کرده‌ام که همه ما هدف مشترکی داریم و باید با هم همکاری کنیم. جبهه مشترکی علیه ایران وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین