کد خبر: ۷۵۸۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱

گروسی: فکر می‌کنم امیرعبداللهیان به وین سفر خواهد کرد

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران گفت که مذاکرات خوبی در ایران داشته است.
گروسی: فکر می‌کنم امیرعبداللهیان به وین سفر خواهد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران گفت که نظارت بر سایت‌های هسته‌ای ایران ادامه خواهد یافت.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که مذاکرات خوبی در ایران داشته و منتظر بازگشت کامل ایران به توافق هسته‌ای است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: «چیزی که برای تکمیل مذاکرات هستة‌ای ایران در وین نیاز است، نشان دادن همکاری است».

گروسی گفت که فکر می‌کند که «امیر عبداللهیان» وزیر خارجه ایران برای پایان مذاکرات هسته‌ای به وین سفر خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتقال کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ از کرج به اصفهان گفت: «مکان جدید جایی است که ما به خوبی آن را می‌شناسیم و ما با موفقیت قادر به نصب دوربین‌های خود در آنجا بودیم. ما در حال ضبط تصاویر بوده و انتظار داریم که این اطلاعات را زمانی که برجام احیا شود، بدست آوریم».

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فضای همکاری میان ایران و این نهاد بین‌المللی گفت: «چیزها در حال حرکت به سوی فضایی بهتر است».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (شنبه) ۱۴ اسفند ماه در تهران با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی برای سومین بار در دولت سیزدهم دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف پس از این دیدار که نزدیک ۲ ساعت به طول انجامید به میان خبرنگاران آمدند و اسلامی اعلام کرد که قرار است توافق دو طرف در قالب یک بیانیه منتشر شود. بر این اساس، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند. (جزئیات بیشتر)

رئیس سازمان انرژی اتمی در کنفرانس خبری با مدیرکل آژانس با تأکید بر اینکه موارد ادعایی باید برای همیشه بسته شود، اعلام کرد: توافق کردیم مدارکی که باید بین ایران و آژانس مبادله شود، حداکثر تا خرداد انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین