کد خبر: ۷۵۸۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷

درخواست فوری ایلان ماسک از بایدن/ آمریکا جنگ روسیه را تأمین مالی می کند

وی افزود بدیهی است که این امر بر تسلا تأثیر منفی می‌گذارد، اما راه‌حل‌های انرژی پایدار نمی‌توانند واکنشی فوری به جبران صادرات نفت و گاز روسیه داشته باشند.
درخواست فوری ایلان ماسک از بایدن/ آمریکا جنگ روسیه را تأمین مالی می کند
آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی و رییس شرکت های تسلا و اسپیس اکس، در پی وقوع جنگ در اوکراین، اعلام کرد که آمریکا باید تولید نفت و گاز خود را فوری افزایش دهد.

این سرمایه دار آمریکایی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: نمی خواهم این را بگویم اما ما باید تولید نفت و گاز را فوری افزایش دهیم. دوران فوق‌العاده نیازمند تمهیدات فوق‌العاده است.

چندین سناتور جمهوری خواه به این توییت ماسک پاسخ داده و آن را تایید کردند.

سناتور تیم اسکات در پاسخ توییت کرد: کاملا موافقم.

لورن بوبرت، نماینده جمهوری خواه آمریکا نیز در توییتی نوشت: آمریکا با خرید نفت و گاز روسیه به جای تولید نفت خود، جنگ روسیه را تأمین مالی می کند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در بروکسل گفت که کاهش عرضه جهانی انرژی به دلیل تحریم های روسیه در راستای منافع راهبردی نیست، زیرا باعث افزایش قیمت گاز در داخل و همچنین افزایش درآمد روسیه از طریق افزایش قیمت انرژی می‌شود.

یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی در پی وقوع جنگ در اوکراین طراحی را ارائه کرده اند که واردات نفت از روسیه را ممنوع می کند.

جو مانچین سناتور دموکرات عضو این گروه که خواستار افزایش تولید نفت داخلی آمریکا است، می‌گوید: انرژی به یک سلاح تبدیل شده است. ما می‌توانیم با این سلاح مقابله کنیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین