کد خبر: ۷۵۸۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

مصوبه مجلس درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

۹۰ هزار میلیارد تومان به پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و استمرار همسان سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی اختصاص یافت.
مصوبه مجلس درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند الحاقی یک به تبصره ۲ این لایحه درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشگری موافقت کردند. همچنین نمایندگان با بند الحاقی ۲ به این تبصره درباره حمایت از کالای ایرانی موافقت کردند.

بنابراین گزارش به دنبال پیشنهاد هاجر چنارانی جزء ۵ این بند الحاقی با اصلاحاتی روبه رو شد که براساس آن طرح های هادی و بهسازی روستاها نیز به این جزء اضافه شد.

در بند الحاقی یک تبصره ۲ لایحه بودجه آمده است:

۱- مبلغ ۹۰۰ هزار میلیارد یال در اجرای ماده(۱۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بابت پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و استمرار همسان سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی.

۲- مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به بنیاد شهید و امور ایثارگران بابت اجرای احکام مندرج در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و احکام مندرج در بخش ایثارگران برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای قانون سال ۱۴۰۱ و به منظور ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی ایثارگران ارائه خدمات درمان و توانبخشی، شهریه دانشجویی برای جامعه هدف، خدمات اشتغال و پرداخت معوقات و مطالبات ایثارگران و خانواده معظم شهداء، مسکن، مددکاری، واگذاری خودرو به ایثارگران، خرید ویلچر و آمبولانس، درمان جانبازان اعصاب و روان، کمک به جانبازان و رزمندگان معسر و پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر کمک‌ها.

۳- مبلغ ۹۰ هزار میلیاردیال به سازمان بازنشستگی کشوری بابت استمرار همسان سازی بازنشستگان کشوری.

۴- مبلغ ۵۰ هزار میلیاردیال به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح بابت استمرار همسان سازی بازنشستگان لشکری.

۵- مبلغ ۶۰ هزار میلیاردریال منابع مذکور از طریق جداول و ردیف های هزینه ای مربوطه جهت کمک به آبرسانی روستایی، راه روستایی و طرح هادی و بهسازی روستاها اجرای ماده(۱۱۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، راه‌ها و آبرسانی عشایری، بیمه قالیبافان، زنان سرپرست خانواده، مساعدت به زندانیان زن، مساعدت به زندانیان بدهکار مهریه و پرداخت مطالبات معوق معلمان مأمور به خارج از کشور.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین