کد خبر: ۷۵۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۳
گرامی‌مقدم:

هیات رئیسه موضع‌گیری سیاسی کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسماعیل گرامی‌مقدم نماینده بجنورد در خانه ملت و یکی از معترضان قرائت گزارش تحقیق و تفحص قوه قضاییه با اشاره به غیرقانونی بودن قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه گفت: «رئیس مجلس امروز خلاف آیین‌نامه عمل کرد برای اینکه قانونگذار مقصودش از تعیین بازه زمانی برای تحقیق و تفحص و همچنین این بازه زمانی برای ارائه تحقیق و تفحص که 2 تا 6 ماه است این بوده است که ماهیت تحقیق و تفحص از بین نرود و محل جرم کاملا مشخص باشد».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب افزود: «قرائت این گزارش با توجه به گذشت سه سال از تصویب آن خلاف آیین‌نامه مجلس است و از حیث قانونی این تحقیق و تفحص، قابل ارائه نمی‌باشد».

گرامی‌مقدم اظهار داشت: «همانگونه که امروز آقای محصل همدانی و جبارزاده تذکر دادند گزارش تحقیق و تفحص به امضای رئیس کمیسیون قضایی نرسیده است که این کار نیز خلاف دیگر هیات رئیسه است».

وی ادامه داد: «خلاف دیگر این است که طبق آیین‌نامه باید تحقیق و تفحص دخانیات که در دستور بوده باید قرائت می‌شد که نشد».

عضو فراکسیون اقلیت تصریح کرد: «هیات رئیسه امروز خلاف قانون عمل کرد و در این زمینه به موضع‌گیری سیاسی پرداخت، بنابراین این گزارش از حیث قانونی و کارشناسی اعتبار ندارد و این گزارش ارزشی برای ارائه در مجلس نداشت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین