کد خبر: ۷۵۸۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۵
جلالی‌زاده در گفتگو با آفتاب مطرح کرد:

ضعف ارتباط اقلیت مجلس هفتم با اصلاح طلبان خارج از مجلس

اقلیت مجلس هشتم ضعیف و محتاط خواهد بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلال جلالی‌زاده، دبیر شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان کرد درباره عملکرد فراکسیون اقلیت مجلس هفتم اظهار داشت: «متاسفانه اقلیت مجلس هفتم آنگونه که لازم بود نتوانستند نقش مثبت و گسترده‌ای را ایفا کنند و در قدرت راهبری و مدیریت و در برخورد با قضایای مختلف دچار ضعف جدی بودند».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب اضافه کرد: «اقلیت مجلس هفتم، در برخورد با مسایل مهم و مورد نظر مردم و مطرح کردن آنها در نطق‌های پیش از دستور، در سوالات و تذکرها و در بیانیه‌ها، آثار چشمگیر و قابل توجهی از خود به جای نگذاشت».

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت در ادامه تاکید کرد:‌ «اگر از افکار عمومی هم درباره این موضوع سوال شود، اذعان خواهند داشت که اقلیت مجلس هفتم می‌توانست بسیار بهتر از این عمل کرده و تاثیرات بیشتری در تصمیمات مجلس داشته باشد».

جلالی‌زاده دلیل این امر را "کمبود نیروهای فکری و اثرگذار در میان اقلیت مجلس هفتم" دانست و گفت: «نبود یک سخنگوی زبردست و قدرتمند به همراه نبود مدیریت قاطع و نداشتن انسجام کافی، باعث شد که نوعی تشتت در اقلیت مجلس هفتم به چشم آید و به جای پرداختن به مسایل اساسی‌تر‌ به مسایل جزئی و کم‌اهمیت بپردازند».

وی افزود:‌ «اقلیت می‌توانست در مسایل مختلف، نمایندگان نزدیک‌تر را به خود جلب کند، حال آنکه این اتفاق نیفتاد».

جلالی زاده تصریح کرد: «اقلیت مجلس هفتم، کمترین میزان هماهنگی را با احزاب اصلاح‌طلب خارج از مجلس داشت و این یک نقطه ضعف جدی برای آن بود».

دبیر شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان کرد درباره "تاثیر هیات رییسه مجلس هفتم بر نوع عملکرد فراکسیون اقلیت"‌ گفت: «ترکیب هیات رییسه مجلس هفتم از ابتدا هم نشان می‌داد که نه تنها به مخالفان و اقلیت اجازه فعالیت جدی نخواهند داد بلکه شاهد بودیم که برخوردهای حدادعادل و دیگر اعضای هیات رییسه با نمایندگان اصولگرا اما منتقد هم برخورد مناسب و حاکی از حاکمیت دموکراسی بر فضای مجلس نبود».

وی اضافه کرد: «ما در مجلس ششم شاهد فضای دموکراتیکی بودیم که اقلیت آن مجلس به راحتی می‌توانست با طرح‌ها مخالفت کند و مخالفت‌های خود را به راحتی و بدون دغدغه طرح کند؛ در حالی که مجلس هفتم نه تنها چنین فضایی را برای اقلیت فراهم نمی‌کرد بلکه حتی با نمایندگان عضو اکثریت که نگاهی متفاوت با هیات رییسه داشتند برخورد قهری می‌کرد».

جلالی‌زاده در عین حال گفت: «البته باید توجه داشت که اگر مقداری از ضعف‌های اقلیت به ترکیب و عملکرد هیات رییسه بازمی‌گردد ولی این توجیهی بر کم‌کاری و عدم فعالیت گسترده اقلیت مجلس هفتم نخواهد بود».

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار آفتاب مبنی بر "راهکارهای پیش‌روی اقلیت مجلس هشتم برای افزایش میزان اثرگذاری خود" گفت: «محدودیت‌های زیاد و مشکلات بسیاری که برای کاندیداهای مطرح اصلاحات در انتخابات 24 اسفند به وجود آوردند و ردصلاحیت‌های گسترده آنها، اجازه ورود نیروهای مقتدر، متخصص و شناخته‌شده سیاسی را به مجلس هشتم نداد».

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت در پایان تاکید کرد: «بر این اساس زیاد هم به اقلیت مجلس هشتم خوش‌بین نیستم و معتقدم، اقلیتی ضعیف و محتاط خواهد بود که نمی‌تواند در مسایل مهم و اساسی مجلس اثرگذار باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین