کد خبر: ۷۵۸۳۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۸
میرمحمدی:

هیات رئیسه امروز تخلفات فراوانی کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد میرمحمدی، نماینده قم در خانه ملت با اشاره به تذکر که قصد داشت در آخر جلسه امروز مجلس به هیات رئیسه بدهد در جمع خبرنگاران گفت: «هیات رئیسه مجلس امروز در اداره جلسه تخلفات فراوانی داشت و به هیچ عنوان هم به تذکرات نمایندگان توجه نکرد».

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، وی افزود: «ما قسم خورده‌ایم اگر تخلفی را در اداره جلسه دیدیم تذکر دهیم و این کار را هم امروز بارها انجام دادیم».

میرمحمدی تصریح کرد: «هیات رئیسه اگر تصمیمی سیاسی در اداره جلسه می‌گیرد این مساله مسئولیت ما را که تذکر به رفع تخلف و اجرای قانون در خانه ملت است را سلب نمی‌کند و م اده 125 آیین‌نامه می‌گوید اگر مسائل مهمی باشد حداقل نصف نمایندگان مجلس بایستی آن نامه را امضا کرده باشند».

وی ادامه داد: «امروز علنا رئیس جلسه می‌گوید نامه نمایندگان 123 امضا دارد و آخرین روز مجلس بودن را توجیه اقدام غیرقانونی خود می‌کند».

نماینده قم اظهار داشت: «تفاوت بین اول مجلس و آخر مجلس از نظر پایبندی به قانون و آیین‌نامه فرقی نمی‌کند و هیات رئیسه باید تا آخرین لحظه قانون را اجرا کند».

وی اضافه کرد: «تذکری که در رابطه با استیضاح داده شد کاملا صحیح بود و حتی جمعیت حاضر در جلسه در موقع خواندن تحقیق و تفحص از قوه قضاییه از هدف نمایندگان مجلس کمتر بود و این قضیه نیز به هیات رئیسه تذکر داده شد و مسئولیت آن با هیات رئیسه است».

نماینده قم خاطرنشان کرد: «امروز تعداد زیادی از نمایندگان تذکر می‌دادند و هیات رئیسه هم مدام تذکرات را از مانیتور حذف می‌کرد و ما هم دوباره تذکر می‌دادیم و امروز به آمار تخلفات هیات رئیسه چندین تخلف دیگر افزود شد و باید بگویم که اعضای هیات رئیسه باید جواب قسمی که خورده‌اند را به مردم بدهند».

وی افزود: «در جامعه گفته نشود که در مجلس هفتم آن‌هم در روز آخر تخلفی صورت گرفت و کسی اعتراض نکرد زیرا ما به سوگندی که خورده بودیم اعتراض کردیم و تذکر هم دادیم ولی هیات رئیسه هیچ توجه‌ای نکرد و جلسه را تعطیل کردند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۱
0
0
هر چه بگندد نمكمش ميزنند واي به روزي كه بگندد نمك
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین