کد خبر: ۷۵۸۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
حفظ کانال ارتباطی با پوتین ضروری است

وزیر خارجه فرانسه: ما در جنگ نیستیم

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد، ضروری است که در بحبوحه بحران کنونی در اوکراین، یک کانال ارتباطاتی آزاد با رئیس جمهوری روسیه حفظ شود.
وزیر خارجه فرانسه: ما در جنگ نیستیم
آفتاب‌‌نیوز :

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه یکشنبه شب در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی فرانسه ۲ گفت: قطعا ضروری است که یک کانال ارتباطی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حفظ کنیم. ما در جنگ علیه روسیه نیستیم، ما با اوکراینی‌ها همبستگی داریم.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به درخواست شخصی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از پوتین، ارتش روسیه از ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه) به وقت محلی آتش‌بس اعلام کرد و کریدورهای بشردوستانه ای برای تخلیه غیرنظامیان از شهرهای کی‌یف، سامی، خارکیف و ماریوپل باز کرد.

روسیه با استفاده از پهپادها بر این روند تخلیه نظارت و کنترل خواهد داشت تا از احتمال خرابکاری کی‌یف در این روند جلوگیری کند.

ماکرون روز یکشنبه گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه‌ای با پوتین و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین داشت.

ماکرون در توییتی نوشت: با پوتین و زلنسکی صحبت کردم. ما در تلاشیم تا ایمنی و امنیت تاسیسات اتمی غیرنظامی اوکراین را حفظ کنیم و درخواست‌هایمان از روسیه از جمله آتش‌بس و حفاظت از غیرنظامیان را در اولویت قرار دهیم.

پوتین در گفت‌وگوی یک ساعت و نیمه‌اش با ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را از اوضاع کنونی در رابطه با مذاکرات روسیه-اوکراین مطلع ساخت و آمادگی کشورش را برای ادامه گفت‌وگوها ابراز کرد. پوتین همچنین جزئیات اقدامات تحریک‌آمیز هفته گذشته نیروهای اوکراینی در نزدیکی نیروگاه اتمی زاپوریژیا را در اختیار همتای فرانسوی‌اش قرار داد.

کرملین اعلام کرد، پوتین به ماکرون گفت که کی‌یف از توافقات حاصل شده در مسکو درباره تخلیه غیرنظامیان از مناطق جنگی پیروی نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین