کد خبر: ۷۵۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۳
در میزگرد سیاسی تشکل های دانشجویی اظهار شد:

دوم خرداد نیاز به آسیب شناسی جدی دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میزگرد سیاسی آسیب‌شناسی دوم خرداد با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب در این میزگرد که بعداظهر امروز (چهارشنبه) برگزار شد آقای شهبازی به نمایندگی از جنبش عدالتخواه دانشجویی مسعودی به نمایندگی از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و نریمان جامه شورانی دبیر سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور و ابراهیمی دبیر کل سابق جامعه اسلامی دانشجویان حضور داشتند و در مورد پدیده دوم خرداد و آسیب‌شناسی آن به اظهارنظر پرداختند.

شهبازی عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به پدیده دوم خرداد گفت:‌ «حماسه دوم خرداد و سوم خرداد و 27 خرداد همه از یک سنخ هستند».

وی اضافه کرد: «وقتی در دوم خرداد دانشجویانی برای شکستن فضای اختلافات پیدا شدند و در به وجود آوردن پدیده دوم خرداد فعال شدند، بعد از آن در سال‌های اخیر نیز دانشجویانی پیدا شدند که خواستار بازگشت به گفتمان انقلاب اسلامی شدند».

شهبازی ادامه داد: «پدیده رادیکالیسم هنوز در درون جریان دوم خرداد وجود دارد مثل جریان احیای چپ در دانشگاه‌ها ولی در مورد سوم خرداد باید بگویم که به قول پرفسور مولانا فضایی باز شد که گفتمانی برای احیای انقلاب اسلامی ایجاد شود». 

مسعودی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره آسیب‌شناسی دوم خرداد ،گفت:‌ «رای مردم به خاتمی در حقیقت یک «نه» به دولت وقت آن زمان بود؛ دولتی که آرمان عدالت را فدای توسعه اقتصادی کرد و تجمل‌گرایی را رواج داد».

وی با اشاره به شعارهای مطرح شده در سطح جامعه گفت: ‌«در گفتمان دوم خرداد دو اشکال اساسی وجود داشت اول مطرح شدن بحث جامعه مدنی که بعداً آقای خاتمی آن را به مدینة‌النبی تعبیر کردند، دیگری مطرح شدن بحث آزادی و ابهام در آن که مصادیق را روشن نکردند».

وی با اشاره به پیوستن عده‌ای از افراد شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به احزاب گفت: «دولت سازندگی و اصلاحات و عدالت برای ما فرقی نمی‌کند و ما طرفدار نقد سازنده هستیم».

ابراهیمی دبیر کل سابق جامعه اسلامی دانشجویان نیز در این میزگرد از حاضران خواست به مناسبت انتخابات 27 خردادماه سال 84 که منجر به روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد شد، پیشنهاد کرد، چنین میزگردی در محل جامعه اسلامی دانشجویان شرکت کنند.

همچنین شهبازی در پایان با اشاره به لزوم نقد جدی و توجه به تحولات و مشکلات کشور گفت: «اگر شعارهای ما عدالتخواهانه  طرح و به همان اندازه عملی نشوند این خطر وجود دارد که مثل شعار اصلاحات و مردمسالاری دیگر قابل طرح نباشند».

وی با اشاره به بازداشت 19 دانشجوی عضو تشکل‌های عدالتخواه دانشجویی و برخورد با دانشجویان دانشگاه اصفهان و بوعلی همدان گفت: «ما باید نقد درون گفتمانی را ادامه دهیم تا به نقد برون گفتمانی برسیم».

وی با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت: «متاسفانه یک اپیدمی در کشور وجود دارد که مدام می‌گوید نمی‌گذارند ما کار کنیم، در دولت سازندگی و دولت اصلاحات و دولت جدید هم این فضا به وجود آمده و باید از آن خارج شویم».

وی اضافه کرد: «فضای جناحی به جای فضای مردمی در دولت غالب می‌شود و جریانات سیاسی دنبال سهم‌خواهی هستند».

شهبازی با اشاره به وجود تورم فزاینده در جامعه و آمار  2/9 میلیون نفر فقیر در جامعه گفت: «مردم تا آخر عمر با کسی عقد اخوت نبسته‌اند و وقتی مردم احساس فاصله با حکومت بکنند، ما را فراموش خواهند کرد».

عباسی مهر دبیر کل دفتر تحکیم وحدت شیراز در این میزگرد، گفت: «تشکل های دانشجویی با کسی تعارف ندارند و اگر ما شاهد فاصله بین مسئولین و شعارها باشیم روبروی این فاصله گرفتن ما خواهیم ایستاد».

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب مبنی بر علت واگذاری انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از سوی مسئولین دانشگاه و دادن حکم برای فعالان دانشجویی پلی‌تکنیک و سپردن انجمن اسلامی دانشجویان به طیف شیراز گفت: «مسئله دانشگاه پلی‌تکنیک را به هفته آینده می‌سپارم و از شما دعوت می‌کنیم که شاهد برگزاری انتخابات ما باشید».

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آفتاب مبنی برجایگاه دفتر تحکیم وحدت طیف شیراز در بین اصلاح‌طلبان، گفت: «اگر منظور اصلاح‌طلبان این باشد که ما گوسفند باشیم و آن‌ها چوپان ما این را نخواهیم پذیرفت و خیلی از انجمن‌های اسلامی دانشجویان نیز که رادیکال نیستند با اصلاح‌طلبان ارتباط دارند».

در همین دولت اصولگرا انجمن اسلامی دانشگاه یاسوج را بستند و در دانشگاه تهران جلوی آقای خاتمی فحش خوردیم و حالا هم جلوی احمدی‌نژاد فحش خوردیم.

در پایان «نریمان جامه شورانی» دبیر سیاسی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به وجود خواسته‌های صنفی در بین دانشجویان گفت: «آرمانگرایی را نباید حذف کرد و هرگز دستورالعمل‌های اپوزیسیون را نباید اجرا کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین