کد خبر: ۷۵۸۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
پنتاگون:

۹۵ درصد از نیرو‌های روس وارد اوکراین شده‌اند

یک مسؤول وزارت دفاع آمریکا با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از نیرو‌های روس وارد خاک اوکراین شده‌اند، احتمال حمله آبی-خاکی قریب‌الوقوع روسیه به شهر اودسای اوکراین و یا نزدیکی آن را رد کرد.
۹۵ درصد از نیرو‌های روس وارد اوکراین شده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

یک مسؤول عالی رتبه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، حدود ۹۵ رصد از نیروهایی که روسیه در مرزها گرد آورده وارد اوکراین شدند و این در حالی است که این نیروها به پیشروی خود و محاصره کی‌یف، خارکیف و چرنیهیف از شمال و شرق ادامه می‌دهند.

به گزارش سایت الحره، این مسؤول آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، اظهار کرد: نیروهای روس هنوز با مقاومت شدید اوکراین مواجه هستند.

او در ادامه تاکید کرد: کاروان نظامیان روسیه هنوز در بیرون کی‌یف متوقف شده‌ است.

این مسؤول پنتاگون در ادامه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تغییرات محدودی در میدان حاصل شده و درگیری‌ها در جنوب و در نزدیکی دو شهر خرسون و میکولاییف هنوز ادامه دارند.

او افزود: واشنگتن متوجه هیچ‌گونه تحرکات دریایی در اودسا و یا نزدیکی آن نشده و احتمال نمی‌دهیم که حمله‌ای از این نوع به زودی انجام شود.

این مسؤول آمریکایی تاکید کرد: نمی‌توان به صورت مستقل گزارش‌ها دال بر اینکه نیروهای روس به سمت تظاهرکنندگان در خرسون تیراندازی کرده‌اند و گزارش‌ها درباره موارد نقض آتش‌بس را تایید کنیم.

او در ادامه گفت: درگیری‌ها و تلاش‌ها برای محاصره شهر ماریوپل ادامه دارند.

این مسؤول پنتاگون تاکید کرد: پدافندهای هوایی و موشکی اوکراین هنوز به شکل موثری کار می‌کنند و ارتش اوکراین هنوز هواپیماها را به پرواز در می‌آورده و از تجهیزات پدافند هوایی استفاده می‌کند.

او افزود: نیروهای روس تاکنون موفق نشده‌اند بر حریم هوایی اوکراین کنترل پیدا کنند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: وزارت دفاع در جریان گزارش‌های ارتش اوکراین درباره تعداد جنگنده‌های روسی ساقط شده قرار گرفته و با اینکه نمی‌توان این گزارش‌ها را به صورت مستقل تایید کرد؛ اما ما هنوز در وضعیتی نیستیم که آنها را رد کنیم.

او در ادامه گفت: ما امروز نمی‌توانیم گزارش‌ها درباره ادعاهای اوکراین مبنی بر انهدام یک فروند جنگنده مدل سو۲۵ و دو جنگنده مدل سو۳۴ و دو جنگنده مدل سو۳۰ اس‌ام و چهار بالگرد نظامی را تایید کنیم.

این مسؤول وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد: دو طرف از منظر جنگنده‌ها و پدافند هوایی متحمل خساراتی شده‌اند؛ اما ما تخمین می‌زنیم هر دو طرف هنوز بیشتر سامانه‌ها و امکانات پدافند هوایی ویژه خود را در اختیار دارند.

او افزود: روسیه از زمان آغاز حمله بیش از ۶۰۰ موشک از مدل‌های مختلف شلیک کرده و نمی‌توان گفت که امکان تایید هیچ‌یک از گزارش‌ها درباره استفاده از بمب‌های خوشه‌ای و یا حرارتی وجود ندارد.

این مسؤول عالی رتبه آمریکایی در ادامه تصریح کرد که نمی‌تواند گزارش‌ها درباره اینکه روس‌ها سربازان ذخیره را فراخوانده‌اند و یا گزارش‌ها درباره اینکه روسیه یک بمب ۵۰۰ کیلوگرمی را در نزدیکی شهر چرنیهیف شلیک کرده، تایید کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین