کد خبر: ۷۵۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۲
چلسی یا منچستر یونایتد

چه کسی فاتح نبرد مسکو خواهد بود؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دو تیم چلسی و منچستریونایتد، هر دو از انگلیس امشب دیدار نهایی لیگ قهرمانان را برگزار خواهند کرد. گابریل مارکوتی این چنین دو تیم را با هم مقایسه می‌کند:

خط دفاع چلسی و خط حمله یونایتد
جان تری مثل همیشه نقش «آقای ضربه» را دارد. او گلادیاتوری سرسخت است که هر بار به زمین می‌رود، سرش را جلو توپ می‌گذارد. تری مکملی عالی برای «ریکاردو کاروالیو» سریع و باهوش است. «میشل اسین» در پست غیرتخصصی مدافع راست بازی می‌کند، اما مهم نیست، او در آن جا هم عالی است. «پتر چک» هم که خیلی در این فصل به میدان نرفته، از آن دروازه‌بان‌هایی است که می‌توانند بازی را تحت کنترل خود درآورند.

این‌هایی که ازشان اسم بردیم مقابل سه‌گانه فوق‌العاده منچستر یونایتد بازی خواهند کرد: «کریستیانو رونالدو»، «کارلوس ته‌وس» و «وین رونی». در سال‌های اخیر کمتر تیمی بوده که سه نفر این چنین بااستعداد و این قدر جوان داشته باشد. این جا نبرد قدرت علیه قدرت است.
 
مقایسه: با هم برابرند.

خط میانی چلسی و خط میانی یونایتد
«کلود ماکه‌له‌له»، حتی در 35 سالگی‌اش هم هافبک دفاعی بی‌نقصی است. او را در این امر «میشاییل بالاکِ» از نو جوان شده و «فرانک لمپارد» یاری می‌کنند. لمپارد شاید آخرین بازی خود را با پیراهن چلسی انجام دهد.

«پال اسکولز» در نقشی دفاعی‌تر هم‌چنان عالی است و یکی از بهترین فصل‌هایش را سپری می‌کند. این در حالی است که هم «مایکل کریک» و هم «اوون هارگریوز» (و «اندرسن»، اگر احیاناً به او بازی برسد) در زمینه دفاعی مستحکم هستند و کم پیش می‌آید توپی لو بدهند. 

مقایسه: چلسی کمی بهتر است.

خط حمله چلسی و خط دفاعی یونایتد
«دیدیه دروگبا» تلفیقی از تمام‌کنندگی کلاسیک، سرعت و تحرک است. «جو کول» در گوشه‌های زمین می‌تواند دردسرساز باشد، اما نه «سالومون کالو» و نه «فلوران مالودا» نمایش خوبی در این اواخر نداشته‌اند.

«ریو فردیناند» تبدیل شده به یکی از بهترین مدافعان میانی لیگ برتر. او به همراه «نمانیا ویدیچ» یکی از برترین زوج‌های دفاعی اروپا را تشکیل می‌دهد. در درون دروازه هم «ادوین فان‌درسار» دیگر پیر شده، ولی تجربه‌اش باارزش است. «وز براون» در سمت راست خط دفاعی، فصلی باثبات را گذرانده و جانشین خوبی برای «گری نویل» بوده است. «پاتریس اورا» هم تیم را به پیش می‌راند و با این که مدافع چپ است، کمتر در بخش دفاعی دیده می‌شود. 

مقایسه: یونایتد بهتر است.

نیمکت دو تیم
«نیکلا آنلکا» و به خصوص «آندری شوچنکو» هنوز نتوانسته‌اند با پیراهن چلسی بدرخشند. اما اگر مشکلی برای چلسی پیش بیاید از این دو نفر استفاده خواهد شد.

یونایتد در عوض گزینه‌های بسیاری در اختیار دارد. «پارک جی سونگ» (که در موفقیت تیمش در لیگ قهرمانان نقش بزرگی داشت)، «اندرسن»، «نانی»، «رایان گیگز» (یا خود او، یا اگر او به میدان برود، هر کسی که به جای او نیمکت‌نشین شود) کیفیت والایی به نیمکت هر تیمی می‌بخشند. 

مقایسه: ‌یونایتد بهتر است.

آورام گرانت و سر الکس فرگوسن
گرانت را مسخره کردند و به او خندیدند، اما چلسی با هدایت او کمتر از زمان «ژوزه مورینیو» شکست خورد. همین که چلسی تا روز آخر امید به قهرمانی در لیگ برتر داشت و به فینال لیگ قهرمانان هم رسید، نشان می‌دهد که او خیلی هم بد نبوده.

سر الکس به کلی در مقوله دیگری می‌گنجد. اگر یونایتد امسال در لیگ برتر و لیگ قهرمانان دو چهره متضاد از خود نشان داده، باید همه را به پای او، دستیارش «کارلوس که‌روش» و سایر مربیان یونایتد نوشت. آإن‌ها در لیگ برتر تیمی بسیار هجومی و نابودگر بودند و در لیگ قهرمانان با دفاعی مستحکم و استوار بازی کردند. 

مقایسه: یونایتد بهتر است.

عامل ناشناخته
چلسی اوایل همین ماه منچستر را در لیگ برتر شکست داد و از حیث روانشناختی بسیار برتر از حریف خواهد بود، هر چند که منچستر در آن بازی خیلی از بازیکنانش را در اختیار نداشت. گذشته از این، اگر دو تیم طبق پیش‌بینی خیلی از کارشناسان رو به بازی دفاعی و بسته بیاورند، چلسی روی حرکت بازیکنانش بهتر خواهد توانست به گل برسد و نسبت به یونایتد، بازیکنان بیشتری از آن جنس دارد که بتوانند سرنوشت بازی را یک‌تنه تغییر دهند.

مقایسه: چلسی بهتر است.

پیشنهادهای کلیدی بازی 

برای چلسی:
1. به فان‌درسار از راه دور شوت بزنید، به خصوص این کار را لمپارد و بالاک انجام دهند.
2. نگذارید رونالدو با مدافعان کورس بگذارد.
3. روی ضربات شروع مجدد و کرنرها، از برتری فیزیکی و قدی بازیکنان استفاده کنید.

برای منچستر یونایتد:
1. وقتی توپ در اختیار حریف است، حواستان باشد که مدافعان کناری کاملاً حمایت شوند.
2. سعی نکنید دفاعی‌تر از چلسی بازی کنید، از برتری‌تان در خط حمله استفاده ببرید.
3. به همه چیز توجه داشته باشید. اگر فقط به فکر حفظ توپ باشید، همان
طوری می‌شود که چلسی دوست دارد.

پیش‌بینی:
منچستریونایتد 1 - چلسی صفر.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین