کد خبر: ۷۵۸۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

آغاز ۲۵۰ میلیون دلاری «بتمن» در سینمای جهان

فیلم جدید «بتمن» با بازی «رابرت پتینسون» در هفته نخست اکران به فروش جهانی ۲۵۰ میلیون دلاری دست یافت.
آغاز ۲۵۰ میلیون دلاری «بتمن» در سینمای جهان
آفتاب‌‌نیوز :

 «بتمن» در هفته نخست اکران در سینماهای آمریکای شمالی، فروش ۱۳۰ میلیون دلاری را رقم زد و در کنار آن در ۷۴ بازار بین المللی خود نیز ۱۲۰ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش جهانی خود را در هفته نخست به ۲۵۰ میلیون دلار برساند.

به گزارش ورایتی، این فیلم سه ساعته که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده در میان بازارهای خارجی خود بهترین عملکرد را با فروش ۱۸.۴ میلیون دلاری در بریتانیا ثبت کرده و پس از آن مکزیک (۱۲ میلیون دلار)، استرالیا (۹.۲ میلیون دلار)، برزیل (۸.۸ میلیون دلار)، فرانسه (۸.۵ میلیون دلار)، آلمان (۵.۱ میلیون دلار) و سینماهای کره جنوبی با ۴.۴ میلیون دلار دیگر بازارهای موفق این فیلم بودند.

«بتمن» از تاریخ ۱۸ مارس نیز اکران خود را در چین، بزرگترین بازار سینمایی جهان آغاز خواهد کرد و به دلیل شرایط سیاسی در روسیه اکران نخواهد شد.

فیلم «بتمن» که قرار بود اکرانش را در تاریخ اول اکتبر ۲۰۲۱ آغاز کند، به دلیل ادامه شرایط نابسامان سینماهای جهان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در نهایت از ۴ مارس ۲۰۲۲ اکران شد. فیلمبرداری این فیلم چند ماه هم به دلیل ابتلای «رابرت پتینسون» به ویروس کرونا در بریتانیا متوقف شده بود.

این فیلم به کارگردانی «مت ریوز» و حضور «رابرت پتینسون» در نقش «بروس وین» (بتمن) ساخته شده و پس از «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» که در سال ۲۰۱۲ اکران شد، اولین فیلم مستقل بتمن است. در این فیلم «زوئی کراویتز»، «پل دینو»، «جفری رایت»، «کالین فارل»، «اندی سرکیس» و «جان تورتورو» نیز نقش‌آفرینی کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین