کد خبر: ۷۵۸۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

گزینه اصلی داوری دربی مشخص شد

کمیته داوران چند گزینه برای دربی حساس برگشت در نظر گرفته اما انتخاب یک داور محتمل تر است.
گزینه اصلی داوری دربی مشخص شد
آفتاب‌‌نیوز :

شاید کمتر کسی خبر داشته باشد که محمدرضا اکبریان را مجاب به خداحافظی کردند و شاید این داور ۴۳ ساله چندان دلش نمی‌خواست که خودش را بازنشسته کند، اما مسئولان کمیته داوران که در تفکرشان جوانگرایی است (بدون هیچ پشتوانه‌ای) درصدد هستند داورانی که به مرز بازنشستگی رسیده‌اند را مجاب به خداحافظی کنند!

البته حسن کامرانی‌فر دبیر کل فدراسیون هم که در گذشته داور بوده نقش پررنگی در این زمینه دارد و مثل زمان ریاست خود در دپارتمان داوری ایده‌اش این است داورانی که به مرز بازنشستگی رسیده‌اند باید جای خود را به جوان‌ترها بدهند و با همین ایده هم دو سال زودتر محمدرضا اکبریان را به طرف خداحافظی هل دادند! اما این‌طور که گفته می‌شود غیر از اکبریان یک داور دیگر هم در تیررس مسئولان کمیته داواران است و بدشان نمی‌آید با همان شرایطی که اکبریان را مجاب به خداحافظی کردند این داور ۴۳ ساله را نیز متقاعد به بازنشستگی کنند که البته تاکنون موفق به این کار نشده‌اند.

مهدی سیدعلی همان داوری است که سعی می‌کنند او را از داوری با یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز دور کنند، اما از قرار معلوم خود این داور قبول نکرده است. این‌طور که گفته می‌شود مسئولان کمیته داواران که احساس می‌کنند این داور تهرانی هنوز به آنچه استحقاقش را در این حرفه داشته نرسیده، تصمیم دارند سوت بازی دربی را به سیدعلی بدهند. شاید با همین حربه با یک تیر دو نشان بزنند، اما حتی اگر این بار سیدعلی داور دربی شود با خداحافظی موافقت نمی‌کند. با این مقدمه چینی برای علاقه‌مندان به فوتبال مشخص شد که گزینه اصلی مسئولان کمیته داوران چه کسی است.

حتی علی خسروی و چند پیشکسوت داوری دیگر هم از اینکه سیدعلی دربی پیش رو را قضاوت کند به‌شدت استقبال کرده و معتقدند بدون اینکه او را مجاب به خداحافظی کنند حق این داور باتجربه است که در چنین میدان بزرگی حضور پیدا کند و در رزومه‌اش قضاوت دربی را داشته باشد. اما در کنار نام سیدعلی که به نظر می‌رسد این روزها به‌شدت مورد نظر مسئولان کمیته داوران است و به او به‌عنوان گزینه اول قضاوت دربی فکر می‌کنند، نام پیام حیدری، موعود بنیادی‌فر و اشکان خورشیدی هم دیده می‌شود، البته یکی از گزینه‌های اصلی برای انتخاب، دکتر بیژن حیدری بود که به‌دلیل ابلاغ ای اف سی باید در کره جنوبی حضور پیدا کند و روزی وارد ایران می‌شود که قطعاً برای بازی حساس دربی خسته است و همین باعث شده تا اعضای کمیته داوران فعلاً او را از لیست کاندیداها خارج کنند.

با توجه به توضیحاتی که داده شد باید دید که مسئولان کمیته داوران سرانجام بدون در نظر گرفتن بحث خداحافظی سیدعلی بازی دربی را به این داور باتجربه می‌سپارند یا این بار هم یکی از داوران بین‌المللی برای قضاوت این دیدار انتخاب می‌شود. البته پیش از این هم پیش آمده که داور دربی را تا روز بازی چند بار عوض می‌کنند. محمدحسین زاهدی‌فر یکی از همان داورانی است که بارها طعم کنار گذاشتنش از دربی را در لحظات پایانی چشیده است!

منبع: ایران ورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین