کد خبر: ۷۵۹۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۱

آیا موشک‌ استاراستریک تغییری در جنگ اوکراین می‌دهد؟

بریتانیا تحویل موشک‌های ضدهوایی موسوم به استاراستریک به اوکراین را با هدف افزایش توان دفاعی کی‌یف در برابر تجاوز نظامی روسیه بررسی می‌کند.
آیا موشک‌ استاراستریک تغییری در جنگ اوکراین می‌دهد؟
آفتاب‌‌نیوز :

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا روز چهارشنبه ۹ مارس بر حیاتی بودن قدرت پدافند هوایی اوکراین در مقابله با حملات هوایی روسیه تاکید کرد.

وی افزود که از دید دولت بریتانیا موشک‌های (STARStreak) در محدوده تسلیحات دفاعی طبقه‌بندی و تعریف می‌شوند و لندن با اصل تحویل این موشک‌ها به کی‌یف مخالفتی ندارد و تصمیم خود را گرفته است و بر روی چگونگی انتقال آنها به اوکراین و آموزش نظامیان اوکراینی برای استفاده از این نوع موشک‌ها کار می‌کند.

به گفته وزیر دفاع بریتانیا، لندن تا با امروز با ارسال ۳ هزار و ۶۱۵ سلاح و گلوله‌های ضدتانک در کنار دیگر هم‌پیمانان خود در تقویت توان دفاعی اوکراین مشارکت داشته است و به زودی محموله کوچکی از موشک‌های هدایت شونده ضدتانک جاولین را نیز در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد داد.

موشک‌های استاراستریک چه ویژگی‌هایی دارند؟

موشک‌ استاراستریک تولیدی گروه بریتانیایی تالس (Thales) است، ۱۴ کیلوگرم وزن و بیش از ۷ کیلومتر بُرد دارد و سیستم هدایت موشک آن با استفاده از تلکنولوژی لیزری است و گفته می‌شود از سریع‌ترین موشک‌های کوتاه‌برد زمین به هوای جهان است.

ارتش بریتانیا این سامانه موشکی را از سال ۱۹۹۷ میلادی به این سو به خدمت گرفته است.

این سامانه‌های موشکی در المپیک ۲۰۱۲ لندن در پشت‌بام آپارتمان‌های محل برگزاری مسابقات و برای مقابله با حملات هوایی احتمالی مستقر شده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
5
5
هواپیمای جنگنده سیستمی دفاعی دارند که موشکی به سمتش میاد منحرف میکند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین