کد خبر: ۷۵۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۵
در تجمع صنفی دانشجویان داروسازی شیراز عنوان شد:

اعتراض دانشجویی به یک رای دیوان عدالت اداری

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: دانشجویان دانشکده داروسازی شیراز در اعتراض به اقدامات اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر صدور رای جهت اعطای مجوز داروخانه ها به افراد غیرداروساز و برخی اقدامات وزارت بهداشت، روز چهارشنبه با تعطیل کردن کلاس‌های درس در محل سالن دکتر مشفق دانشکده خودتجمع و تریبون آزاد برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، علت اصلی این تجمع اعتراض دانشجویان به رای یکی از شعب دیوان عدالت اداری مبنی بر واگذاری داروخانه به افراد غیر داروساز بود که پیش از این موجب واکنش‌های اعتراضی از سوی دانشجویان شده بود.

دانشجویان پلاکاردهایی با مضامین ذیل در دست داشتند: 
«بنویسیم و بخوانیم علم بهتر از ثروت است اما بهتر آن است که بدانیم ثروت برتر از علم است!» ،« شایسته سالاری: اعطای مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان!»، «ما دانشجویان داروسازی تا احقاق کامل حقوق از دست رفته مان ایستاده ایم» ، «ما دانشجویان داروسازی ایجاد هر گونه مقطعی را در کنار یا به جای دکترا به شدت محکوم می کنیم».

دانشجویان با محکوم نمودن آرای صادر شده توسط دیوان عدالت اداری آن را ،غیر کارشناسی و به زیان سلامت جامعه دانستند.و اجرایی شدن آنها را موجب به خطر افتادن آینده شغلی و ایجاد بی انگیزگی و یأس در دانشجویان برشمردند و خواستار لغو هر چه سریعتر احکام صادره شدند.

 دانشجویان ابهام موجود در قانون مصوب سال ۱۳۳۴ را دستاویزی برای صدور چنین احکامی دانسته و خواستار اصلاح هر چه سریعتر این قانون در مجلس شورای اسلامی شدند تا تأسیس داروخانه تنها توسط افراد دارای صلاحیت علمی و تخصصی لازم صورت گیرد،هر چند به عقیده این دانشجویان قانون مذکور تأسیس داروخانه را در صلاحیت افراد غیر داروساز ندانسته و ابهام موجود در آن باعث سوءاستفاده برخی افراد شده است.
 
همچنین دانشجویان نسبت به تأسیس آموزشکده داروسازی در دهلران و نیز تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر ایجاد مقطع لیسانس در کنار دکترا به مسئولین مربوطه نسبت به اتخاذ به چنین تصمیماتی هشدار دادند. 

گفتنی است دکتر دهقان زاده نائب دبیر انجمن داروسازان فارس با حضور در جمع دانشجویان به بیان دیدگاه های تشکل متبوع خود پرداخت. وی با اشاره به نقش پر اهمیت دانشجویان داروسازی در حل معضلات دامن گیر جامعه داروسازان،واگذاری داروخانه به افراد غیر داروساز را اقدامی ناصواب دانست و موروثی شدن داروخانه ها را اشتباه و عامل بیکار شدن هر چه بیشتر فارغ التحصیلان داروسازی دانست. 

در این جلسه نامه انجمن داروسازان خطاب به دیوان عدالت اداری که به امضای بیش از ۵۵۰ نفر از داروسازان شاغل در استان فارس رسیده است، قرائت شد. 

در ادامه دانشجویان معترض خواستار حضور دکتر نیک نهاد،ریاست دانشکده در جمع خود شدند. دکتر نیک نهاد در جمع دانشجویان حاضر شده و به سوالات دانشجویان پاسخ گفت. وی با ابراز خرسندی از پیگیر بودن دانشجویان در مورد مشکلات صنفی و علمی داروسازی گفت: «تأسیس داروخانه توسط افراد غیر داروساز تنها یک بحث صنفی نیست بلکه بحث امنیت سلامت جامعه نیز مطرح است و با تأسیس داروخانه توسط غیر داروسازان سلامت جامعه به مخاطره خواهد افتاد». 

وی در ادامه افزود: «موسس داروخانه باید دکتر داروساز باشد در غیر این صورت اجیر خواهد شد». 

دکتر نیک نهاد در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر ایجاد مقطع لیسانس در کنار دکترا گفت: «این اقدامی اشتباه است،حتی کشورهایی که مقطع لیسانس داشته اند در حال جایگزین کردن آن با مقطع دکترا می باشند. وی همچنین مخالفت خود را با تأسیس آموزشکده داروسازی اعلام داشت».
 
در پایان این برنامه دانشجویان عنوان کردند پیگیری های خود را تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهند داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین