کد خبر: ۷۵۹۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری ابطال شد

دیوان عدالت اداری انتخابات فدراسیون وزنه برداری در سال ۱۳۹۸ را باطل اعلام کرد.
انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری ابطال شد
آفتاب‌‌نیوز :

انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری تیرماه سال ۹۸ برگزار شد و علی مرادی با ۲۲ رای به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد.

پس از انتخابات حرف و حدیث‌هایی درباره قانونی بودن رای‌گیری مطرح شد چرا که به دلیل غیبت رییس هیات آذربایجان شرقی، تعداد اعضای مجمع ۴۳ نفر بودند و طبق قانون لازم بود که فرد پیروز نصف به علاوه یک رای از آرای مجمع را به دست بیاورد.

این مسئله اعتراض دیگر کاندیدا‌ها را به همراه داشت. آن‌ها معتقد بودند علی مرادی برای پیروزی باید یک رای دیگر کسب می‌کرد و، چون این اتفاق رخ نداده بود، انتخابات باید به دور دوم کشیده می‌شد.

کاندیدا‌ها در همان زمان هم‌چنین در نامه‌ای به وزیر ورزش وقت اعتراض خود را اعلام و خواستار ابطال انتخابات شدند.

سجاد انوشیروانی یکی از این کاندیدا‌ها که در مجمع آن زمان ۱۱ رای کسب کرده بود، به دیوان عدالت اداری شکایت و ابطال انتخابات را خواستار شد. اکنون و بر اساس رای دیوان عدالت اداری، انتخابات ۱۶ تیر ماه ۱۳۹۸ ابطال شده است.

در بخشی از رای شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری آمده است: "در برگزاری مجمع مورد اعتراض حدنصاب قانونی احراز نشده و مستند به مواد ۱، ۱۰ و ۱۱ قانون تشیکلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، ضمن ابطال انتخابات مجمع عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، حکم به ورود شکایت مطروج صادر و اعلام می‌گردد". این رای بر اساس صلاحیت موجود در ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری صدور یافته و بر اساس ماده ۶۵ قانون مذکور، طرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ، به درخواست یکی از طرفین یا وکیل یا قائم مقام و یا نماینده قانونی آنها، قابل تجدید نظرخواهی است. "

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین