کد خبر: ۷۵۹۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
خطیب زاده:

مشخص نیست چه زمانی به مذاکرات احیای برجام برگردیم

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد توقف مذاکرات گفت: به درخواست هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک و هماهنگ کننده بر جام اتحادیه اروپا تنفسی در وین اعلام شد.
مشخص نیست چه زمانی به مذاکرات احیای برجام برگردیم
آفتاب‌‌نیوز :

آنچه که الان می‌توانم بگویم این است که اراده همه برای بازگشت به گفتگو‌ها در وین است. البته این موضوع به مقدماتی نیاز دارد. وی افزود: مشخص نیست چه زمانی به مذاکرات برگردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مشخص نیست چه زمانی به مذاکرات برمی گردیم.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امشب در حاشیه نشست اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد در مورد توقف مذاکرات گفت: به درخواست هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک و هماهنگ کننده بر جام اتحادیه اروپا تنفسی در وین اعلام شد. آنچه که الان می‌توانم بگویم این است که اراده همه برای بازگشت به گفتگوها در وین است. البته این موضوع به مقدماتی نیاز دارد. برخی از هیئت ها احتیاج دارند که با پایتخت‌های خودشان مذاکراتی انجام بدهند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که در چارچوب برجام و در چارچوب مذاکرات وین تمامی درخواست‌ها بررسی می‌شود. اما آنچه که حرکت ما در وین را تعیین می‌کند، علاوه بر برجام و قطعنامه ۲۲۳۱، حقوق قطعی و منافع قطعی ملت ایران است که انشاءالله تا روز آخر چراغ حرکت ما در مسیر وین خواهد بود.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: هیچکس نباید فراموش کند که مسبب وضعیت فعلی امریکا بوده است. امریکا نه تنها با خروج از برجام، بلکه با نقض مکرر و همچنین فشار حداکثری و متعاقب آن ماه ها وقت تلف کردن و ماه ها پاسخ ندادن به خواسته‌های ایران و موضوعات مذاکراتی، ما را در موقعیتی قرار داده که هنوز نتوانستیم توافق را جمع بندی کنیم. انشاءالله به شما قول می دهم در چارچوب منافع و حقوق ملت، توان حداکثری را به کار می گیریم تا آنچه محقق می شود، خواست و منافع و اراده ملت باشد.

وی افزود: مشخص نیست چه زمانی به مذاکرات برگردیم.

توافق خوب مسیر ما را نشان می دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره فرسایشی شدن روند مذاکرات گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اساساً نباید مذاکرات فرسایشی شود. اما قطعاً ضمن این که ما عجله نداریم، توافق خوب آن چیزی است که مسیر ما را نشان می دهد. مولفه های توافق خوب هم روشن است و گفته شده است. اگر امریکا خیلی زودتر جواب می‌داد، این مذاکرات خیلی زودتر به پایان رسیده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین