کد خبر: ۷۵۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۷
متحصنین خواستاراستعفای رییس دانشگاه شدند

ادامه اعتراضات دانشجویی در کرمان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تحصن دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان به دلیل خواسته‌ های صنفی دانشجویان و هم‌چنین مسمومیت غذایی سلف این دانشگاه و مسموم شدن دهها نفر از آن‌ها موجب شده است تا تحصن اعتراض‌آمیز هم‌چنان ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار آفتاب از کرمان،این تجمع که از صبح روز جمعه آغاز شده امروز هم ادامه پیدا کرد و دانشجویان خواستار حضور شخص رییس دانشگاه در میان دانشجویان شدند. ساعت 9:30 صبح دکتر امیری خراسانی در این جمع حضور پیدا کرد تا پاسخگوی سوالات و خواسته‌های دانشجویان معترض باشد. قبل از حضور امیری‌خراسانی جهت پاسخ‌گویی، دانشجویان متحصن بیانه‌ای هفت ماده ای را آماده و تنظیم کرده بودند که در آن از مسوولین دانشگاه خواسته شده بود پس از پایان تحصن برای هیچ‌کدام از دانشجویان معترض مشکلات انضباطی بوجود نیاید و پای آن‌ها به کمیته‌ی انضباطی کشانده نشود و از دکتر امیری خواسته شد تا زیر این تعهدنامه را امضا نماید که وی هم این کار را قبول کرد.

اما امیری خراسانی صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کرد: «پذیرفتن مسوولیت درهر پستی دشوار است و مسوولین باید این انتظار را داشته باشند که چنین مشکلاتی در حین انجام خدمتشان بوقوع بپیوندد . من بارها از وزیر علوم خواسته‌ام که استعفای مرا قبول کند اما وی با اصرار از پذیرفتن این عمل امتناع ورزید»! 

من خواسته‌های قانونی شما را قبول می‌کنم و با پیگیری مصرانه سعی می‌کنیم تا علت آن‌ها را مشخص و مرتفع نماییم.

اما دانشجویان با این نوع سخن گفتن رییس دانشگاه قانع نشدند و خواستار برکناری دکتر صاحب‌الزمانی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه باهنر شدند. این نوع تحرکات اعتراض‌آمیز از دانشجویان ادامه داشت تا این‌که امیری‌خراسانی این‌گونه ادامه داد: «وقتی قصد محاکمه کردن کسی را داریم انصاف ایجاد می‌کند که هر دو طرف دعوی شکایت در جمع حضور داشته باشند و این‌گونه نباشد که یک طرفه به قاضی رویم. اما من هم اگر تخلفی از هر کدام از مدیران زیر دست خود مشاهده کنم به خود شک راه ندهید که شخصی لایق‌تر را جایگزین وی خواهم کرد».

در این حین دانشجویان خواستار آن شدند تا دکتر صاحب‌الزمانی در جمع حضوریابد و پاسخ‌گوی مشکلاتی باشد که رییس دانشگاه از وجود آن‌ها اظهاربی اطلاعی می‌کرد.

اما امیری خراسانی گفت: «ایشان هم‌اکنون در جلسه‌ای هستند که وقت نمی‌کند در این محل حضور یابند».
 
متحصنین با شعارهای (مسوول بی‌لیاقت استعفاء استعفاء) و (غذای سلف مسموم نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم) هم‌چنان به نحوه پاسخ‌گویی رییس دانشگاه اعتراض داشتند.

سرانجام پس از متقاعد نشدن دانشجویان معترض و هم‌چنین عدم پاسخ‌گویی مناسب رییس دانشگاه باهنر به آن‌ها، در پایان این جلسه دانشجویان استعفای رییس دانشگاه را نیز خواستار شدند و تحصن خود را ادامه دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۴
0
0
تحصن دو روزه ی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان
جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان به بهانه ی مسموم شدن بیش از 1000 نفر از دانشجویان بر اثر مسمومیت غذای سلف دانشگاه و در اعتراض به مشکلات دانشگاه اعم از آموزشی ، صنفی و ... و عدم پاسخ گویی و پیگیری مسئولین دانشگاه ، در صحن دانشگاه تحصن کردند .
این تحصن که در آن بیش از 700 نفر از دانشجویان حضور دارند ، از ظهر جمعه ( 3/3/87 ) آغاز و تا کنون ادامه دارد . شایان ذکر است که از ابتدای تحصن دانشجویان با شعار های خود خواستار حضور ریاست دانشگاه در بین دانشجویان شدند که پس از 19 ساعت ، ریاست دانشگاه ( دکتر امیری ) در بین دانشجویان حضور یافت . پس از 2 ساعت پرسش و پاسخ به دلیل به نتیجه نرسیدن مطالبات دانشجویان ، تحصن کنندگان تصمیم به ادامه تحصن گرفتند .
بخشی از مطالبات مطرح شده توسط دانشجویان به شرح زیر است :
1- رسیدگی به کاستی های معاونت دانشجویی و فرهنگی و پاسخ گویی به دانشجویان در این زمینه .
2- تعامل ریاست دانشگاه و سایر مسئولین با اعضای شورای صنفی به عنوان نمایندگان واقعی دانشجویان در چارچوب قوانین شوراهای صنفی مصوب وزارت علوم .
3- برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور تمامی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه حداقل یکبار در هر ترم .
4- حضور ماهانه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در خوابگاه و پاسخ گویی و پیگیری مشکلات دانشجویان .
5- جلوگیری از برخورد های زننده کارکنان حراست و انتظامات دانشگاه و حفظ احترام و شأن دانشجویان .
6- دلجویی و عذر خواهی از دانشجویان مسموم شده و پرداخت خسارت وارده به آنا ن .
7- مشخص شدن عاملین مسمومیت دانشجویان و برخورد قاطع با آنان و نیز عزل پیمانکار سلف دانشگاه در صورت مقصر شناخته شدن .
8- دادن تعهد به دانشجویان متحصن مبنی بر جلوگیری ازهرگونه برخورد حراست با متحصنین ( أعم از توبیخ ، تعلیق و ... ) از طرف ریاست دانشگاه .
دانشجویان متحصن اعلام کرده اند تا زمان به نتیجه رسیدن مطالبات و پاسخگویی مسئولین به تحصن خود ادامه خواهند داد .

فرستنده خبر : خبرنگار کانون مطالعاتی امام خمینی ( ره ) دانشگاه شهید باهنر کرمان
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
1
من دانشجوي دانشگاه الزهرا هستم
خواهشا يكي هم به وضع غذاي ما رسيدگي كنه. در هفته 3 بار قيمه ميدن .2 بار قورمه و چندين بار غذاي مختلف تهيه شده از مزغ و خروس
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
اين تحصن ظهر امروز با حضور و پيوستن دانشجويان دانشكده فني به متحصنين دانشكده علوم ادامه دارد.
و امروز (يكشنبه) همچنان در سومين روز تحصن دانشجويان دانشجويان بر ادامه تحصن تا رسيدن به خواسته هايشان تاكيد كردند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین