کد خبر: ۷۵۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۹
از سوی یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت:

متن گزارش تحقیق و تفحص تغییر یافته است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هفته پیش پس از مدتها فراز و نشیب در مسیر قرائت گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از قوه قضائیه ،این گزارش بالاخره قرائت شد.

گزارش تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضائیه هرچند دارای موافقان و مخالفان متعددی بود ،ولی قرائت آن از این حیث حائز اهمیت است که برای اولین‌بار در رویه حقوق اساسی جمهوری‌اسلامی ایران در اجرای اصل 76 قانون اساسی ،قوه مقننه توانست نسبت به فعالیت قوه قضائیه نظارت خویش را اعمال نماید. 

هرچند قرائت این گزارش حتی به تصویب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس  هفتم هم نرسید ولی در نوع خود کم‌نظیر است و برخی از نمایندگان هنوز بر مخالفت خود با قرائت این گزارش تاکید می‌نمایند. در این خصوص مخالفت سید مرتضی موسوی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قابل تامل است. 

مرتضی موسوی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار سرویس حقوقی آفتاب با اشاره به اینکه قرائت گزارش در حالی صورت گرفته که در دستور جلسه علنی مجلس قرار نداشته است بر عدم رعایت موارد متعدد قانونی در خصوص قرائت گزارش تاکید کرد. 

وی در ادامه با اشاره به گذشت بیش از 3 سال از تصویب تحقیق و تفحص،قرائت آن را پس از طی مواعد  مقرر در آیین نامه مجلس غیرقانونی اعلام کرد. 

موسوی سپس با اشاره عملکرد سلیقه‌ای هیات تحقیق و تفحص اعلام کرد: «هیات تحقیق و تفحص نبایستی متن گزارش مصوب کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی را عوض می‌کرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین