کد خبر: ۷۶۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۸
در دیدار با سفیر بوسنی ابراز شد

ابراز تأسف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از کاهش سطح روابط ایران و بوسنی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کاهش سطح روابط ایران و بوسنی تحت تاثیر دخالت دشمنان بر ضرورت افزایش همکاری‌ها و روابط دوکشور تاکید کرد. 

به گزارش گروه دریافت خبر آفتاب، سناهید بریستریچ سفیر بوسنی و هرزگوین در جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه گفتگو کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با اشاره به روند استقلال کشور بوسنی، دوران جنگ در این کشور را دوران سخت برای مسلمانان کل دنیا به ویژه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: «وظیفه همه کشورهای اسلامی در آن مقطع این بودکه با کمک به این کشور مانع نسل کشی شوند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران امیدوار بود بعد از جنگ، در بوسنی حضوری فعال و سازنده برای کمک به مردم این کشور داشته باشد ولی دخالت دشمنان سطح روابط و همکاری های دو کشور را تنزل داد».

وی وضعیت فعلی همکاری های دو کشوربه ویژه در زمینه مسائل اقتصادی و تجاری را درسطح پایین عنوان کرد و گفت: «امیدواریم با تلاش و درک اهمیت این روابط سطح مراودات گسترش قابل توجه پیدا کند».

سناهید بریستریچ سفیر بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با قدردانی از کمک های جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ به این کشور گفت: «این کمک ها در زمان ریاست جمهوری شما و در زمانی صورت پذیرفت که اغلب کشورهای دنیا نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بودند».

وی حفظ ماهیت اسلامی بوسنی را برای این کشور مهم ارزیابی کرد وگفت: «امیدواریم با گسترش روابط فرهنگی ومذهبی با جمهوری اسلامی ایران بتوانیم هویت اسلامی خود را تقویت کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین