کد خبر: ۷۶۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۸
رییس جمهور:

مجلس قدرتمند آرزوی دولت است

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: رییس جمهور گفت:«مجلس قدرتمند آرزوی دولت است و برای دولت هیچ چیز بهتر از مجلسی آگاه، مومن و شجاع در صحنه نیست»

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان اینکه امروز در تاریخ قانونگذاری کشور روزی نو و روزی مبارک در حیات سیاسی ملت ایران است که با پیام بلند و پر مغز رهبری متبرک و مزین شد. 

وی اعتماد ملت بزرگ ایران و انتخاب نمایندگان مجلس هشتم را تبریک گفت و افزود:« ملت ایران با حضور پر شکوه خود در انتخابات در برابر چشم عالمیان موجب حیرت بدخواهان نظام جمهوری اسلامی شدند» .

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حضور مردم معانی و پیام های بسیاری را در بر دارد، اظهار داشت: «پیام نشاط و بالندگی سیاسی کشور، عزت و اقتدار ایران، برادری، وحدت، همدلی و دلدادگی به ارزشهای الهی و انسانی و پایبندی به اصول انقلاب و مایوس کردن دشمنان از جمله پیامهای حضور مردم در انتخابات بود».

وی حضور مردم را تاکید مجددی بر جایگاه رفیع مجلس در نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد:« این حضور تاکیدی بر استمرار قانون گذاری آرمانی و نظارت صحیح، مستمر و همه جانبه و رفع مشکلات خدمتگذاری به ملت ایران بود». 

احمدی نژاد با بیان اینکه قوام و دوام همه قوا در جمهوری اسلامی ایران به حضور و رأی مردم بستگی دارد، گفت: «همه ما برآمده از رأی مردم هستیم و اگر مردم بیایند و رأی دهند ما شأن قانونی پیدا می کنیم».

وی ادامه داد: «همه ما وکیل الرعایا و نمایندگان ملت ایران هستیم و نباید از حقوق مردم بگذریم».

رییس جمهور با اشاره به اینکه مردم، مسئولان را مفتخر به خدمت گذاری کردند و هر کاری غیر از این برای ما نادرست است، تاکید کرد: «خدمت و ایفای مسئولیت نیازمند از خود گذشتگی است و اگر از خود بگذریم و به مردم خدمت کنیم از نوکری مردم به بندگی خدا خواهیم رسید».

وی با بیان اینکه امام راحل رهبر معظم انقلاب و خیل شهیدان راه خدمتگذاری را به ما نشان داده اند، تصریح کرد: «نمونه های عملی از خدمتگذاری همچون رجائی، مدرس و بهشتی در برابر ما حضور دارند». 

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه موفقیت مجلس و دولت به هم گره خورده است، گفت: «مجلس قدرتمند آرزوی دولت است و برای دولت هیچ چیز بهتر از مجلسی آگاه، مومن و شجاع در صحنه نیست».

وی با اشاره به تقسیم کار برای انجام بهتر امور، اظهار داشت: «نه رقابتی در کار است و نه تقابلی؛ مجلس و دولت یار و برادر و دارای آرمانها و مسئولیت های مشترک اند».

رییس جمهور ادامه داد:« این دولت اجرای قانون و عمل به آن را وظیفه خود می داند و پایبند ترین دولت ها به قانون است. چرا که قانون رمز پیشرفت کشور است و خدا را سپاسگذارم که امروز مجلسی مومن، شجاع، متعهد به آرمان ها و با نشاط آماده خدمت گذاری و انجام مسئولیت های بزرگ در صحنه است». 

وی ضمن یاد آوری آرمان ها و مسئولیت های امروز، اظهار داشت: «ملت ایران و جمهوری اسلامی اهداف بلندی دارند؛ تعالی همه جانبه و ساختن ایران عزیز بر اساس خداپرستی، ارزشهای دینی، عدالت و برابری آرمان بلند ملت ایران است که آرزوی تاریخی ملت ها و همه انبیاء، اولیاء و صالحان است».

وی افزود: «آرمان دیگر ما حفظ عزت و اقتدار ملی است، اگر چه امروز ایران به لطف امام (ره) شهیدان ملت و توکل به خدا عزیزترین ملت هاست اما باید همواره در قله عزت و اقتدار جهانی باشد».

رییس جمهور با بیان اینکه اصلاح ساختارها و نظام های ظالمانه جهانی آرمان دیگر ملت ماست، تصریح کرد: «در چارچوب نظام های ظالمانه عالم امکان ندارد،یک ملت بر قله صلاح و عدالت تکیه بزند و باید به همان سرعتی که ایران را می سازیم برای پیشبرد آرمان های انقلاب در سطح جهانی نیز تلاش کنیم. چرا که اینها دو روی یک سکه اند».

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه قوا در این اهداف مشترک اند، گفت: «ما با اهداف مشترک در کنار هم هستیم و با هماهنگی، همراه و پشتیبان هم خواهیم بود. اگر چه ممکن است در تصمیم گیری ها، تحلیل ها و اجرای امور اختلاف نظر وجود داشته باشد که البته لازمه کار است اما همه در یک مسیر و با اهداف مشترک حرکت می کنیم».

احمدی نژاد ادامه داد:« متأسفانه کسانی بوده اند که اگر مجلس را پشتیبان و در کنار دولت می بینند، بر می آشوبند و با خلط مبحث متهم می کنند که فلانی وکیل الدوله است».

وی با بیان اینکه اگر مجلس و دولت در کنار هم نباشند، ما متهمیم، گفت:« دولت و مجلس بر آمده از رأی مردم و متعلق به آنها هستند».

رییس جمهور اظهار داشت:« برخی استقلال قوا را به معنای تعارض و تقابل تفسیر کرده اند اما دولت با افتخار در خدمت مجلس است. چرا که موفقیت مجلس، موفقیت دولت بوده و دولت بهترین کارشناس برای مجلس است». 

وی با اشاره به اینکه بدنه عظیم دولت در خدمت نمایندگان مردم برای قانونگذاری درست است، تاکید کرد: «همه باید با همدلی، کار و تلاش مستمر در خدمت آرمان های اسلام و انقلاب باشیم».

احمدی نژاد در ادامه درباره دستور کار مشترک دولت، مجلس و قوه قضائیه، گفت: «ما دستور کار مشترک فراوانی داریم؛ زمان به سرعت می گذرد و باید برای تحقق آرمان ها همواره عجله داشته باشیم».

وی در این باره افزود:« اولین مأموریت و دستور کار مشترک، تقویت وحدت و انسجام ملی است که رمز موفقیت ، پیروزی ها و ودیعه الهی بوده و پیشرفت و تحقق آرزوها در گرو آن است» . 

رییس جمهور خاطر نشان کرد:« امروز در کشور ما به برکت خدا پرستی و ولایت همدلی وجود دارد و دولت و مجلس باید در کنار هم الگوی همدلی، همراهی و وحدت را در معرض چشم جهانیان قرار دهد».

وی تاکید کرد:« باید مراقبت کنیم تا از بگومگوهایی که برخی ایادی شیطان می خواهند تقویت کنند، بپرهیزیم. چرا که بدخواهان دائماً در پی کشف یا ایجاد یک اختلاف کوچک اند تا برای خود نقطه امید و برای مردم ناامیدی و یأس ایجاد کنند اما خوشبختانه ملت ایران به تعهد و خدمتگذاری فرزندان خود در دولت و مجلس امیدوار است».

احمدی نژاد رفع مشکلات اقتصادی کشور را از دیگر کارهای مشترک میان مجلس و دولت عنوان و تصریح کرد: «علی رغم همه تلاش ها و خدمت های بی شمار که منجر به پیشرفت های گوناگون شده ، همه ما اذعان داریم که وضعیت اقتصادی کشور در تراز شایستگی های ملت ایران نیست».

وی تورم، بی انضباطی در اخذ مالیات ها، ناکارآمدی برنامه و بودجه بهره وری های پایین مشکلات بیمه ای و گمرکی، عرضه پول ملی و توزیع ناعادلانه یارانه ها را از جمله مشکلات موجود در اقتصاد کشور دانست و گفت: «برطرف کردن این مشکلات نیازمند یک عزم جدی است».

رییس جمهور خاطر نشان کرد: «باید به سمت نظریه پردازی های ایرانی و اسلامی حرکت کنیم و تئوری های ما باید در جهت ایجاد عدالت و خدمت به مردم باشد».

وی با اشاره به اینکه باید به تئوریهای ایرانی و اسلامی اعتماد کنیم ، اظهار داشت:« حاصل آن چیزی که در جهان به عنوان تئوری اقتصادی مطرح می شود جنگ، ناعدالتی و تبعیض است».

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در داخل کشور نیز برخی هنوز ذهنشان در گرو اقتصاد سرمایه داری است ،گفت: «متأسفانه قوانینی در مجلس تصویب شد که در مرحله اجرا آلوده به تئوریهای اقتصاد سرمایه داری در جهان شد».

وی افزود:« باید تئوریهای اقتصادی ملی و اجتماعی را در کشور پیاده کنیم و ناکارآمدی در بهره وری و کندی حرکت در زمینه بودجه نیز باید بررسی شود».

رییس جمهور تنقیح قوانین را از دیگر کارهای مشترک دولت و مجلس ذکر کرد و گفت: «شاید امروز به اندازه حجم این سالن مجلس قوانین ناقص که جهت گیری های خاصی را در جامعه ایجاد می کند، داشته باشیم که باید با کمک هم این قوانین تنقیح و اصلاح شود».

احمدی نژاد قانونگذاری را ارزشمند ترین و مهمترین کار در کشور دانست که به تعبیر رهبر معظم انقلاب کار نرم افزاری اداری کشور است.

وی خاطر نشان کرد: «همه بدنه کارشناسی دولت در اختیار مجلس است و ما امروز باید دست به دست هم بدهیم تا قانونگذاری جامعی را انجام دهیم».

وی اعلام کرد: «قانون سازندگی و برنامه 5 ساله کشور که دولت سیاست های آن را ایجاد کرده ، در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است».

احمدی نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: «در مبارزه با مفاسد اقتصادی با دو گروه مواجه ایم. عده ای به این بهانه که خدشه به نظام وارد نشود. مسئله را کوچک می کنند و می گویند هیچ چیز خاصی نیست و برخی دیگر مفاسد اقتصادی را آنقدر بزرگ می کنند و می گویند ببینید در جامعه اسلامی چه مشکلات عدیده ای وجود دارد».

رییس جمهور تاکید کرد:« امروز با افتخار و با صدای بلند اعلام می کنم که پاکترین نظام در دنیا جمهوری اسلامی ایران است و به همین خاطر کوچکترین لکه بر آن باعث ناراحتی مسئولان و مردم می شود».

وی ادامه داد: «برخورد با مفاسد کار سخت و دشواری است که نیازمند تحمل برخی فشارهاست و باید در کنار هم این کار را انجام دهیم».

احمدی نژاد حضور پر قدرت و الهام بخش در عرصه جهانی را از موارد مهم میان دولت و مجلس ذکر و خاطر نشان کرد:« ایستادگی در برابر زورگویی ها و قدرت های جهانی از جمله اهداف انقلاب اسلامی بوده و تردید ندارم که مجلس هشتم با تمام قدرت در برابر زیاده خواهی ها می ایستد و از حقوق ملت ایران دفاع می کند».

وی با اشاره به اینکه هنوز قدرت ها در دنیا در حال و هوای ادبیات دهه 40 و 50 صحبت می کنند، تصریح کرد:« زنگ شمارش معکوس اضمحلال و نابودی قدرت های جهانی نواخته شده و ملت ها به لطف پرچمداری ملت ایران در حال بیدار شدن هستند».

رییس جمهور با اشاره به اینکه ملت ها به لطف خدا به هم می رسند و با رفع موانع به دریای توحید می پیوندند، تاکید کرد:« جمهوری اسلامی ایران، قوای سه گانه و همه قوای نظامی و انتظامی کشور پشت سر رهبری حکیم و ملت ایران بر اصول، ارزشها و آرمان های خود پافشاری می کند و مجلس هشتم که صدای ملت است بر تحقق خواست ملت عمل می کند».
وی در پایان از رهبر معظم انقلاب که با هدایت های خود فضا را برای برگزاری انتخابات با شکوه فراهم کردند و ملت که با هوشیاری یأس را در اعماق اندیشه دشمنان نهادینه کردند تشکر و قدردانی کرد.

رییس جمهور همچنین از کسانی که در این دوره کاندید شده اند و خود را در معرض رأی مردم قرار دادند تشکر کرد و گفت: دوران رقابت ها تمام شده و اکنون دوران کار و دوستی است و باید همدلی ها تقویت شود.

احمدی نژاد از نمایندگان مجلس هفتم و حداد عادل که خدمات خوبی را ارائه داده اند ،تجلیل کرد و از نقش برگزار کنندگان انتخابات مجلس هشتم همچون شورای نگهبان، وزارت کشور نیروهای نظامی و انتظامی قدردانی کرد.

رییس جمهور نقش رسانه ها را بسیار تأثیر گذار دانست و افزود: از رسانه های کشور به خصوص رسانه ملی که با پوشش گسترده زمینه حضور پر شور مردم را فراهم کردند کمال سپاس را دارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین