کد خبر: ۷۶۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۹
ناطق نوری:

برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تصمیمی ندارم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری گفت:« برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هیچ تصمیمی ندارم و اینگونه صحبت ها یک نوع جوسازی است». 

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، علی اکبر ناطق نوری در جمع خبرنگاران درباره ریاست علی لاریجانی در مجلس هشتم با بیان اینکه حداد عادل 4 سال را با متانت و هماهنگی خوبی گذراند، اظهار داشت: «مقام معظم رهبری نیز به عملکرد خوب حداد عادل نیز اشاره کردند، اما طبیعی است که لازمه یک مجلس آزاد این است که به طور آزاد و دمکراتیک تصمیم گیری کند».
 
وی ادامه داد: «فراکسیون اصولگرایان این بار بهتر از دوره های قبل عمل کرد یعنی به صورت قیم مابانه تصمیم گیری نکردند و خیلی آزاد فضا را در اختیار تمام نمایندگان قرار داد تا آنها تصمیم بگیرند و در رأی دادن شرکت کنند».
 
ناطق نوری با بیان اینکه لاریجانی از نیروهای جدید و ناشناخته ای نیست، تصریح کرد:« کار او را هم در صدا و سیما و هم در شورای عالی امنیت ملی دیده ایم، ایشان نیروی موفق و شناخته شده ای است». 

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهید شد یا نه افزود:« برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هیچ تصمیمی ندارم و اینگونه صحبت ها یک نوع جو سازی است».
 
ناطق نوری درباره ارزیابی خود از اولویت های آتی مجلس و برطرف کردن برخی از مشکلات، تصریح کرد:« هر کس کمترین دغدغه ملی را داشته باشد نمی گذارد کشور به بن بست برسد. همه باید کمک کنیم تا با همکاری و هماهنگی هم مشکلات را برطرف کرده و نگذاریم کشور به بن بست برسد».
 
وی با بیان اینکه مجلس ما بهترین مجلس دنیا از نظر قانون اساسی است، اظهار داشت: «مجلس هشتم اگر می خواهد رسالت خود را به خوبی انجام دهد باید اقتدار خود را حفظ کند .قانونگذاری و نظارت دو رسالت بزرگی است که باید مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد».
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: «حفظ استقلال مجلس، منافاتی با تعامل دیگر قوا ندارد. مجلس هم می تواند استقلال داشته باشد و هم می تواند با تمام قوا هماهنگ عمل کند».
 
وی خاطر نشان کرد:« نصیحت من این است که مشکلات کشور را کارشناسی و آسیب شناسی کنیم و با هماهنگی دولت و سایر مسئولین مشکلات مردم را برطرف کنیم».
 
ناطق نوری در باره گرانی های اخیر و نقش مجلس در حل این مشکل، اظهار داشت:« مسلماً مجلس نقش مهمی در این باره دارد و می تواند با مصوبات قانونی خود این مشکلات را برطرف کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین