کد خبر: ۷۶۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۹
از سوی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز اعلام شد:

برگزاری آزمون کارآموزی وکالت در مهر87

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد جندقی‌ کرمانی‌پور رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز  با اشاره به سابقه 90 ساله این کانون و نقش مهم کانون وکلای دادگستری مرکز در تعامل با ارگانهای مهم قضایی و مملکتی، تشکیل کانون‌های جدید را به منزله پراکندگی وکلای دادگستری ندانست. 

جندقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس حقوقی آفتاب درخصوص شرایط شرکت‌کنندگان در آزمون ورودی کارآموزی سال 87، به  لزوم داشتن مدرک کارشناسی حقوق و فقه و مبانی حقوق تاکید کرد. 

وی افزود: «این که کسی در مقطع کارشناسی رشته دیگری خوانده و کارشناسی ارشدش حقوقی باشد کفایت نمی‌کند و برای شرکت در آزمون کارآموزی کانون وکلای دادگستری مرکز داشتن مدرک کارشناسی حقوقی الزامی است».

جندقی در ادامه با اشاره به قانون نظام وظیفه، داشتن کارت پایان‌خدمت نظام‌وظیفه برای شرکت در آزمون کارآموزی کانون وکلای دادگستری را لازم دانست.

رئیس سابق اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) در ادامه با اشاره به اینکه در ادوار گذشته هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، به کارآموزان وکالت این اجازه داده می‌شد تا در آزمون کارآموزی بدون استعفا شرکت نمایند، اذعان کرد: «اینکه این امتیاز را برای کارآموزان قائل شویم، ممکن است باعث ایجاد این شبهه شود که فارغ‌التحصیلان حقوق حقشان در رقابت با کارآموزان وکالت ضایع می‌شود».

وی در ادامه با تأکید بر برگزاری آزمون کارآموزی امسال در اواخر مهر و اوایل آبان در خصوص تعداد کارآموزان که در آزمون امسال مورد پذیرش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: «کمیسیون موضوع تبصره ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت هنوز تشکیل جلسه نداده‌است».

وی افزود: «ما نمی‌خواهیم تراکم کارآموزان در حوزه‌های قضایی به حدی باشد که کار برای کارآموزان پیدا نشود».

جندقی کرمانی‌پور، در ادامه با تصریح بر رایزنی با سازمان بخش آموزش کشور به منظور ثبت‌نام اینترنتی آزمون کارآموزی وکالت دادگستری سال 87 اعلام کرد:‌ «به احتمال زیاد ثبت‌نام از کارآموزان وکالت سال 87 به صورت اینترنتی خواهد بود».

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در ادامه با اشاره به اینکه کانون وکلای دادگستری مرکز (در دوره مدیریت قبلی) عضویت خویش را در اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری به حالت تعلیق درآورده‌، تاکید کرد: «اگر تعلیق عضویت در اتحادیه ادامه پیدا کند، کانون وکلای دادگستری مرکز آزمون کارآموزی وکالت سال 87 را به صورت جداگانه برگزار می‌کند».

جندقی‌ که برسابقه و دیرینه کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح می‌کرد، افزود: «کانون مرکز به عنوان کانون مادر نمی‌تواند از نظر تعداد آرایی که در اتحادیه دارد، با کانون‌های دیگری که بعضاً تعداد اندکی وکیل دارند، برابر باشد».

وی ادامه داد: «تعداد آرای هر کانون در اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) باید بر اساس تعداد وکلای آن کانون تعیین شود».

جندقی در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب که از وی در خصوص جدا شدن کانون‌های استان هرمزگان و سمنان  از کانون وکلای دادگستری مرکز می‌پرسید، ‌پاسخ داد: «طبق لایحه قانونی  وکالت کانون وکلای دادگستری هر استان که تعداد وکلایش به 60 نفر برسد می‌تواند کانون مستقل تشکیل بدهد». 

وی در پایان تأکید کرد: «این حق هر استان است که وقتی تعداد وکلایشان به 60 نفر رسید کانون وکلای مستقل تشکیل دهند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۳
0
0
سلام.من فكر ميكنم زمان ثبت نام كانون امسال خيلي دير شده .جالبه برام بدونم دليل اينهمه تاخير چيه.اصلا امسال برگزار ميشه؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین