کد خبر: ۷۶۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۳

تناقض‌گویی درباره طرح ادغام 8 بانک دولتی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که سرپرست وزارت اقتصا و دارایی روز چهارشنبه، پیش‌نویش ادغام بانك‌ها را حاصل «بررسی‌های كارشناسانه» دولت ندانست و وجود آن را تکذیب کرد، معاون اول رئیس جمهوری طرح ادغام 8 بانك دولتی را مورد تائید قرار داد.

پرویز داودی معاون اول رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص طرح ادغام 8 بانك دولتی اظهار داشت:‌ «این طرح در دستور بررسی كارشناسانه قرار دارد ولی هنوز هیچ تصمیمی برای آن گرفته نشده است».

به گزارش فارس، وی در پاسخ به اینكه انتقادات فراوانی به این طرح وجود دارد، تاكید كرد: «ما نظرات و انتقادات را در بررسی‌های كارشناسانه خود در نظر خواهیم گرفت و باید اجازه داد تا مراحل بررسی خود را طی كند».

حسین صمصامی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفتگو با خبرنگاران در خصوص طرح ادغام 8 بانك دولتی، اظهار داشت: «نمی‌دانم عده‌ای از كجا طرح ادغام بانك‌ها را آورده‌اند اما من آن را تكذیب می‌كنم».

سرپرست وزرات اقتصاد در عین حال اضافه كرد: «این مساله جزئی از تحول ساختاری بانك‌ها است كه هنوز نهایی نشده و قرار است روی آن اقدامات كارشناسی صورت گیرد».

وی در خصوص طرح تحول اقتصادی بیان داشت: «رئیس جمهوری در سال گذشته در دو حكم، معاون اول خود را مسئول تدوین بحث های تحول رفتاری و تحول ساختاری در نظام بانكی كشور كرد كه در بحث تحول رفتاری 9 آیین‌نامه تدوین و برای اجرا ابلاغ شده است».

صمصامی تاكید كرد: «اما در بحث اصلاح ساختاری با وجود جلسات زیاد، هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم».

پیش از این روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی دو روز پس از انتشار خبر ادغام 8 بانک دولتی و تبدیل آنها به بانك قرض الحسنه، این پیش نویس و طرح را جعلی خوانده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین