کد خبر: ۷۶۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۹
با افزایش خاموشی‌ها در تابستان

وزیر نیرو: جیره‌بندی‌برق شدت می گیرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرویز فتاح وزیر نیرو با بیان اینکه با کمبود برق در شبکه های نیرو مواجه هستیم، تصریح کرد: «کمبود برق و خاموشی مقطعی در شبکه سراسری برق از اوایل تابستان شدت خواهد گرفت».

به گزارش مهر، پرویز فتاح صبح پنجشنبه در حاشیه جلسه ستاد بحران خشکسالی مازندران در ساری افزود: «منابع برای حل معضل خشکسالی محدود است و منابع استانها باید جهت تامین آب تزریق شود».

وی خاطرنشان کرد: «خشکسالی مازندران برای وزارت نیرو و دولت مشهود شده و باید برای رفع معضل خشکسالی استان برنامه ریزی اصولی شود».

وزیر نیرو با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه های نیمه تمام حوزه آب مازندران از اعتبارات بانک توسعه اسلامی و جهانی بهره برد، تصریح کرد: «خسارت پرداختی برای خشکسالی استان بیش از سرمایه گذاری های مازندران در منابع آب است».

فتاح با بیان اینکه منابع آبی برای تامین آب و زیر ساختهای مازندران محدود است، یادآور شد: «تمام تلاش وزارت نیرو این است که از منابع آبی محدود پشت سدها به خوبی استفاده شود».

وی با بیان محدود بودن منابع آبی استان تهران در عین حال از رها سازی پنج میلیون متر مکعب آب سد لار برای تامین بخشی از اراضی شالیزاری استان مازندران که بر اثر خشکسالی خسارت دیدند، خبر داد.

وزیر نیرو همچنین یادآور شد: «هم اکنون با کمبود پنج هزار مگاوات برق مواجه هستیم و جبران این کمبود برای نیروگاه های حرارتی کشور ناممکن است، زیرا این نیروگاه‌ها می توانند فقط از 20 درصد ظرفیت خود استفاده کنند».

فتاح از مردم خواست از مصرف لامپهای 400 وات تا 100 وات در منازل خودداری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین