کد خبر: ۷۶۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۲۵

خبرخوش سارکوزی برای کارگران قاره‌ سبز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سارکوزی چهارشنبه در دیداری یک روزه از لهستان و پس از دیدار و گفتگو با رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور علام کرد که از اول ژوئیه سال جاری همه مشکلات پیش روی نیروهای کار هشت کشور اروپایی شرقی برداشته خواهد شد. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، وی که بعد از گفت و گو با همتای لهستانی خود سخن می گفت افزود: «من به اروپا اعتقاد دارم و این اعتقاد را در دیدار از لهستان نشان دادم». 

کشورهای اروپایی شرقی و کمونیست سابق شامل لهستان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان،استونی،لتونی،لیتوانی و اسلونی از اول ژانویه سال 2004 میلادی به اتحادیه اروپا ملحق شدند. ولی دست یابی شهرندان آنها به بازار کار فرانسه مشروط شده بود. 

فرانسه در نظر دارد این شرایط را حذف کند و از اول ژوئیه بازار کار فرانسه را به روی شهروندان این کشورها بگشاید. 

رئیس جمهوری فرانسه در سفر به لهستان همچنین از برنامه دفاع اروپایی که یکی از چهار مورد مهم در دستور کار فرانسه در دوره شش ماه ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا خوانده است نیز سخن رانده است . 

سارکوزی اعلام کرده است فرانسه، لهستان را به عنوان یک شریک مهم در تقویت سامانه دفاع اروپایی می داند.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین ضمن اشاره به وجود مشترکات زیاد در این خصوص افزوده است دو کشور قصد دارند همکاری تنگاتنگی با هم داشته باشند و اظهار امیدواری کرده است که همکاری بین دو کشور، سبب شود تا در موضوع دفاع اروپایی و مشارکت دفاعی بین اروپا و امریکا پیشرفت حاصل شود. 

این دومین سفر سارکوزی در مقام ریاست جمهوری فرانسه در یک سال گذشته به لهستان است و سیاست های وی در قبال لهستان نسبت به شیراک متفاوت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین