کد خبر: ۷۶۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۸

هشدار اسقف نسبت به زوال ارزشهای مسیحی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک اسقف بریتانیایی نسبت به زوال ارزش های مسیحی و جایگزینی آن توسط اسلامگرایی رادیکال هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، اسقف دکتر مایکل نظیر علی که یک انگلیسی هندی تبار است به مقامات و مسئولان امر در بریتانیا نسبت به زوال ارزش‌های مسیحی و جایگزینی آن توسط قرائتی خاص از اسلام که از آن به عنوان قرائت رادیکال تعبیر کرد، هشدار داده است.

این اسقف معتقد است که خلاءهای اخلاقی که بر اثر نقصان‌ها و انزوای ارزشهای مسیحی در جامعه انگلیس پدید آمده، در حال پر شدن توسط ارزشهای اسلامی با گرایشی خاص است.

این چهره بریتانیایی معتقد است که ادامه این روند به ویرانی و اضمحلال بریتانیایی بودن و مسیحیت در بریتانیا خواهد انجامید.

اسقف شهر روچستر انگلیس همچنین با شِکوه، از سالهای دهه شصت میلادی یاد می‌کند که طی آنها ارزشهای مسیحی و بنیادهای خانواده در اثر انقلاب اجتماعی و جنسی در سراشیبی سقوط و زوال قرار گرفتند و رهبران کلیسا نیز از مقاومت در برابر آن اظهار ناتوانی می‌کردند.

این اسقف بریتانیایی ادامه می‌دهد که در آن روزگار، بریتانیا توسط دکترین «‌تن آسایی مفرط‌» احاطه شده بود و به سرعت به سوی نابودی بنیاد خانواده‌، افزایش سطح مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و همچنین خشونت‌های خیابانی پیش می‌رفت.

دکتر نظیر علی می‌افزاید که شعار‌ها و تصمیمات سیاستمداران مدرن بریتانیا به اندازه کافی برای برخورد با روند ویرانی ارزشهای اخلاقی جامعه و داشته‌های فرهنگی سنتی قوی نیست از همین رو قرائت خاصی از اسلام در حال حرکت به سوی پر کردن خلاء های ناشی از زوال مسیحیت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین