کد خبر: ۷۶۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۵
لاریجانی:

اصلی ترین مشكل مردم گرانی و تورم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی گفت: «امام دارای ویژگی‌های بسیاری بود که باید این ویژگی‌ها بررسی شده و برای جوانان تبیین گردد». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، علی لاریجانی، پنج‌شنبه شب در مراسم یادواره 60 شهید خیابان امام خمینی(ره) قم، با اشاره به ویژگی‌های امام راحل، یکی از ویژگی‌های امام را برپایی اسلام ناب در جامعه عنوان کرد و گفت: «امام خمینی توانست با قیام تاریخی خود اسلام جعلی و ساختگی پهلوی را نابود کرده و اسلام ناب محمدی را در جامعه جایگزین کند». 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: «احیای تفکر شهادت طلبی در جامعه از دیگر ویژگی‌های امام خمینی بود و ایشان در آن زمان با نفوذ در قلوب جوانان روحیه شهادت طلبی را در آن‌ها به وجود آورد و ما شاهد حضور پرشور مردم و به ویژه جوانان در جبهه‌های حق علیه باطل بودیم».

لاریجانی با اشاره به گسترش این روحیه در دیگر بلاد اسلامی گفت: ‌«امام خمینی توانستند با ایجاد چنین روحیه‌ای در قلوب جوانان دیگر کشورها از گسترش کفر جلوگیری کنند که نمونه بارز آن عراق و لبنان است».

وی افزود: «آمریکا در ابتدای حمله به عراق می‌خواست تا این کشور را به پایگاه نظامی خود تبدیل کند اما همین ایستادگی‌ها مانع از این کار شد و ما عملا شاهد شکست آمریکا در منطقه هستیم».

رئیس موقت مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین اساسنامه از سوی آمریکا در عراق گفت: «‌امروزه نیز آمریکا می‌خواهد با قدرت نرم و تصویب اساسنامه کشور عراق را غارت کند ولی باید بدانند تا مرجعیت،‌ روحانیت و همچنین مردم عراق هستند هیچ‌گاه به اهداف خود نخواهند رسید».

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه پارلمان اروپا ابراز امیدواری کرده است که مجلس جدید حقوق بشر را رعایت کند تصریح کرد: «مبنای اسلام رعایت حقوق بشر است و لازم نیست پارلمان اروپا به ایران حقوق بشر بیاموزد».

رئیس موقت مجلس با اشاره به وقایع رخ داده در زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب گفت: «این اتفاقات نشان‌دهنده عقب ماندگی کشورهای اروپایی در خصوص مسئله حقوق بشر است».

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به سومین ویژگی برجسته امام مبنی بر خدمت به مردم و ساده زیستی اشاره کرد و گفت: «هم‌اکنون این روحیه در رهبری و رئیس جمهور مشاهده می‌شود که باید در تمام مسئولان نیز وجود داشته باشد».

لاریجانی افزود: «‌نمانیدگان نیز باید ساده زیست بوده و خدمت به مردم و رفع مشکلات آن‌ها را در راس امور کاری خود قرار داده و از پرداختن به حاشیه‌ها خودداری کنند».

وی به مشکلات مردم در جامعه اشاره کرد و گفت: «‌اصلی ترین مشکل مردم گرانی و تورم است که باید به این مسئله نگاه ویژه شده و با علت‌یابی موضوع تورم از رشد آن جلوگیری کرد».

وی افزود: «یک مدیریت صحیح برای رفع مشکلات مردم نیاز است و مجلس نیز باید به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای در رفع مشکلات بکوشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین