کد خبر: ۷۶۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۰
در گفتگو با آفتاب مطرح شد:

رئوفیان: توجه به وصیت‌نامه امام،مانع انحراف از اندیشه‌های امام (ره) است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ابوالقاسم رئوفیان عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام ورهبری در گفتگویی با خبرنگار سیاسی آفتاب در پاسخ به پرسشی درباره بنیان‌های اندیشه حضرت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: «آبشخور اندیشه امام (ره) ناشی از قرآن و سنت است، امام عنصری بود که در مکتب قرآن و اهل‌بیت تربیت شده بود واندیشه وی، قرآنی و برگرفته از سنت نبوی و ائمه اطهار بود».

وی افزود: «امام(ره) انسانی بود که قرآن در زوایای وجودی او نفوذ کرده بود و از برکت قرآن، جان امام(ره) تحولی دیگر یافت و  امام (ره) که تحول پیدا کرده بود در مکتب قرآن واسلام راستین توانست جهانی را متحول کند».

رئوفیان ،اضافه کرد: «لذا اندیشه امام(ره) در واقع منبعث  از تفکر ناب اسلام و قرآن و حدیث و برگرفته از سنت و سیره نبوی و علوی بود».

وی ادامه داد: « همین اساس اندیشه امام (ره) که به جمهوری ‌اسلامی اهمیت می‌داد و انقلاب که به پیروزی رسید، امام (ره) را به تشکیل حکومت جمهوری اسلامی واداشت که به معنای مردم‌سالاری دینی بدون کلمه‌ای کم و اضافه بود، که مردم در 12 فروردین 58 با 2/98 درصد آرا آن را پذیرفتند».

وی با اشاره به اعتقاد عمیق امام (ره) به نقش مردم در تصمیم‌گیری‌ها، آن را ناشی از تربیت اسلامی و علوی حضرت امام دانسته و ادامه داد: «امام (ره) به لحاظ اعتقاد به این مساله بر اساس همین اعتقاد عمل کرد و لذا پیروزی انقلاب با سه عنصر،‌ اسلام، رهبری امام(ره) و مردم محقق شد».

رئوفیان در پاسخ به سوال دیگری درباره راه جلوگیری از انحراف اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به اعتقاد امام (ره) به وحدت کلمه گفت: «آنچه موجب بقای انقلاب می‌شود،‌ وحدت کلمه است و در ارتباط با پیشگیری از انحراف از اندیشه‌های امام (ره)باید به وصیت نامه سیاسی و الهی امام (ره) رجوع ‌شود که از آن به «خمینی ملفظ » باید تعبیر کرد. چون در وصیت‌نامه مردم وقوای سه‌گانه و همه مسئولین مخاطبند و در آن هشدارهایی داده شده و مرز خودی از غیر خودی مشخص شده است و درواقع یک مانیفست است».

وی با اشاره به بیانات حضرت امام (ره) در صحیفه نور آنرا مجموعه‌ای دانست که با توجه به آن می‌توان از انحراف اندیشه‌های امام(ره) جلوگیری کرد، وادامه داد: «نکته دیگر برای جلوگیری از انحراف از اندیشه امام (ره)، توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری است که در واقع ادامه‌دهنده راه امام(ره) است از جمله سیاست‌هایی که تبیین می‌کنند، توجه ویژه ایشان به امور برگرفته از سیاست‌های امام (ره) است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین