کد خبر: ۷۶۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۶
رضوی در مراسم تودیع خود شرکت نکرد

تغییر مدیر یک بانک و انتقادات محرابیان از رسانه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانك صنعت و معدن بدون حضور سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی و مدیرعامل سابق این بانك برگزارشد.

علی‌اكبر محرابیان، وزیر صنایع ومعادن در این مراسم از عملكرد برخی رسانه‌ها در زمینه‌ی انتشار خبر تغییر مدیرعامل بانك صنعت و معدن گلایه كرد.

وی با تاكید بر لزوم هماهنگی هر چه بیشتر این بانك با سیاست‌های دولت، از برخی ضعف‌ها در بخش كار كارشناسی بانك صنعت و معدن نیز انتقاد كرد.

محرابیان با بیان این كه دوست داشتیم دكتر رضوی در مراسم امروز حضور پیدا كند، گفت: اما تصور می‌كنم كه تقدیر این بود كه راحت‌تر و بدون قیود اخلاقی و در شرایطی كه وی در این مراسم حضور ندارد، درباره عملكرد رضوی صحبت كنم.

او با انتقاد از عملكرد برخی از رسانه‌ها دراعلام خبر مربوط به تغییر مدیرعامل بانك صنعت ومعدن افزود: «مطالبی در برخی رسانه‌ها و مطبوعات طی هفته‌های گذشته درباره‌ بركناری یا عزل رضوی از مدیرعاملی بانك صنعت و معدن منتشر شد كه هیچ كدام جنبه حقیقی نداشت و به نوعی در حق وی جفا شد. از همین رو سعی كردیم چهارشنبه گذشته با انتشار خبر واقعی در این زمینه روشنگری كنیم، اما متاسفانه این امر كمتر در رسانه‌ها مورد توجه واقع شد و هم اكنون اعلام می‌كنم كه رفتن رضوی از بانك صنعت و معدن عزل نبوده در این زمینه چند ماه پیش تفاهم شده بود».

محرابیان خاطرنشان كرد: «بانك صنعت و معدن در طول مدیریت رضوی از سیاست‌های وزارت صنایع و معادن تبعیت داشت، اما در هر صورت به دلایل مختلف در نظر داریم، وی را در پست و سمت دیگری در حوزه‌ صنعت كشور منصوب كنیم كه به زودی این امر محقق می‌شود».

وی با بیان این‌كه در سال جاری میزان تسهیلات و منابع به صورت تقسیم‌بندی در سیستم بانكی تعریف شده است، اضافه كرد: «در سال‌های گذشته علی رغم این‌كه تسهیلات تقسیم‌بندی شده‌ بودند، اما بعضا این منابع وارد بخش‌هایی می‌شدند كه اختلاف به وجود می‌آمد، اما در حال حاضر تمامی تسهیلات با توجه به كد IC هر بخش پرداخت می‌شود و به این ترتیب دیگر مشكلی پیش نیامده و اختلافات حل می‌شود».

به گفته وزیر صنایع اگر از گردش نقدینگی موجود در بخش صنعت كشور به درستی استفاده شود، این بخش هیچ نیازی به تسهیلات دیگر نخواهد داشت.

وزیر صنایع و معادن با یادآوری این كه یكی از مشكلات اساسی در بخش صنعت و معدن كشور عدم مدیریت صحیح در چرخش مالی این بخش است، اعلام کرد: «با توافقی كه بین بانك‌های صنعت و معدن و ملت انجام شده، قرار است با تمركز نقدینگی در این دو بانك منابع به درستی مدیریت شوند».

وی افزود: «اگر 50 درصد گردش نقدینگی بنگاه‌ها وارد بانك صنعت و معدن شود، این بانك حداقل می‌تواند 10هزار میلیارد تومان تسهیلات را به صورت مدیریت شده برای طرح‌های بخش خصوصی اختصاص دهد كه البته این كل تسهیلات بانك صنعت و معدن نیست و این طرح برای مدت سه سال تعیین شده است».

او با بیان این كه اعطای تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام استانی از دیگر برنامه‌های بانك صنعت و معدن خواهد بود، تصریح كرد: «در هر صورت به دلیل سیاست‌های انقباضی سیستم بانكی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در كشور با مشكل كمبود نقدینگی مواجه شده‌اند، بنابراین یكی دیگر از وظایف بانك صنعت و معدن تامین سرمایه برای طرح‌های مصوب به عنوان سرمایه در گردش بنگاه‌های صنعتی است و در همین راستا به دنبال افزایش سرمایه این بانك هستیم».

محرابیان همچنین پیش‌بینی كرد كه طی یك تا دو سال آینده بانك صنعت و معدن حداقل 30 شعبه دیگر در سراسر كشور راه‌اندازی كند.

وی همچنین با اشاره به این‌كه كاركارشناسی برای اعطای تسهیلات به طرح‌های صنعتی و معدنی الزامی است، ضمن انتقاد تلویحی از برخی ضعف‌های موجود در بدنه‌ كارشناسی بانك صنعت و معدن عنوان كرد: «كار كارشناسی در این بانك باید متحول شده تا نیازهای مسوولان اجرایی را تامین كند كه البته نمی‌توان این ضعف را به همه طرح‌ها بسط داد».

او توضیح داد: بعضا امور كارشناسی تا مرحله تصویب پیش‌ می‌روند، اما بعد از این‌كه طرح آغاز به كار می‌كند، نظارت‌ها كم می‌شود كه این ضعف نیز باید برطرف شود.

وزیر صنایع معادن همچنین خطاب به مسوولان بانك صنعت و معدن گفت: «بارها تکرار کرده‌ام که به هیچ وجه نباید طرح‌های سفارشی در بانك صنعت و معدن پذیرفته شوند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین