کد خبر: ۷۶۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۰
در گفتگو با خبرنگاران مطرح شد:

چرا نماینده ماه‌نشان به اعتبارنامه نمایندگان تهران اعتراض کرد؟

آنچه کوچک‌زاده گفت اصلاً درست نبود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا عبداللهی منتخب مردم ماه‌نشان در مجلس هشتم گفت: «چون در زمینه بودجه به نظر دولت خیلی مهر تایید نگذاشتیم برای دولت این کار خوشایند نبود». 

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، رضا عبداللهی نماینده مردم ماه‌نشان در جمع خبرنگاران درباره اعتراضش به اعتبارنامه 19 نماینده تهران در روز گذشته که موجب اعتراض شدید کوچک‌زاده شده بود، در پاسخ به اینکه در صورت پس گرفتن اعتراض چرا کوچک زاده به رییس مجلس تذکر داد گفت: «من انصراف از اعتراضم را به شعبه اعلام کردم و کوچک زاده از آن اطلاع نداشت، اما آنچه که ایشان گفت اصلا درست نبود و من در کارم به هیچ وجه غرض سیاسی نداشتم».
 
وی در مورد اعتراض به اعتبارنامه اش اظهار داشت: «مشکل اساسی این است که ما درخصوص بیمه ایران مخالف دیوان محاسبات نظر داده بودیم و همچنین در مورد شرکت‌ها که از وام بانکی استفاده کردند ایراد گرفتیم، به همین جهت دیوان محاسبات نامه‌هایی را که ما از سال 67 به دستگاه‌ها داده‌بودیم جمع آوری و از آنها به عنوان سند استفاده کرد».
 
عبداللهی اظهار داشت: «به همین علت من هم به اعتبارنامه عده‌ای از نمایندگان تهران اعتراض کردم زیرا اگر نامه فرستادن به دستگاه‌ها مشکلی داشته باشد بسیاری از آن افراد نیز به دستگاه‌های مختلف نامه داده‌بودند، البته من به هیچ وجه قصد گروکشی نداشتم و می‌خواستم تذکری به اولیای امر بدهم».
 
وی در پاسخ به این سوال که "آیا دولت در تایید نشدن اعتبارنامه شما اعمال نفوذ می‌کند؟" بیان کرد: «اینگونه نمی‌گویم ولی به نظرم دولت از خیلی کارها در مورد بودجه راضی نیست».
 
عبداللهی در پاسخ به این سوال که اعتبارنامه شما چه خواهد شد اعلام کرد: «‌روز سه شنبه با لاریجانی جلسه داشتم و قرار شد شعبه این امر را بررسی کند و هر نظری که داد خانم آلیا هم به نظر شعبه احترام بگذارد ضمن اینکه دیوان محاسبات نمی‌تواند به نامه‌های سال 67 استناد کند، حتی اگر بخواهد به این نامه ها استناد کند باید از مجلس اجازه بگیرد».
 
وی در پاسخ به اینکه این اسناد چگونه به دست آلیا رسیده است اظهار داشت: «من نمی‌دانم؟ خانم آلیا می‌گوید من شما را نمی‌شناسم ولی یکسری اسناد به من داده شده که بر طبق آن اعتراض کردم».
 
نماینده مردم ماه‌نشان در پاسخ به اینکه آیا به کمیسیون برنامه و بودجه خواهید رفت؟ گفت: «‌چنانچه تصویب اعتبارنامه به طول بیانجامد شاید نتوانم در کمیسیون برنامه و بودجه حضور پیدا کنم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین