کد خبر: ۷۶۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۸
رئیس مجلس خبرگان رهبری:

مردم اگر از نظام زده شوند دلیلی برای وارد شدن به مهلکه نمی‌ببینند

اگر راه امام را از دست بدهیم، اشتباه بزرگی کرده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:« مردم اگر از نظام زده شوند و صداقت را در مسوولان نبینند، دلیلی برای وارد شدن به مهلکه نمی بینند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب ، آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در همایش "15 خرداد- زمینه ها و بسترها" که در حوزه هنری برگزار شد در خصوص واقعه 15 خرداد گفت: «این حادثه از نظر میدانی جزو اولین تبلور استراتژی امام در نهضت شان در دوران معاصر است».

وی با بیان اینکه این استراتژی، استراتژی بود که جواب داد و امروز هم جواب می دهد، اظهار داشت:« باید از این استراتژی حفاظت کنیم».

هاشمی رفسنجانی افزود:« امام با تجربه خوبی که از صدر مشروطه تا آخر عمر داشتند، راه درست نهضت کشور را تداوم دو مساله می دانستند».

وی با بیان اینکه یکی از این محورها، محوریت اسلام که وجود مردم را در اختیار خود دارد،است، عنوان کرد:« دومین محور حضور مردم در صحنه است که امام تشخیص دادند که اگر این دو مساله با یکدیگر در کنار هم باشد، مشکلات حل خواهد شد».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه استراتژی امام در این دو محور خلاصه می شود، اظهار داشت:« امام منتظر فرصتی بودند تا این استراتژی را عملی کنند که این فرصت بعد از تبعید رضاخان و آمدن محمدرضا و تضعیف حاکمیت پهلوی به وجود آمد».

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام همیشه با مردم بود تا زمانی که از دنیا رفت، تصریح کرد:« اگر راه امام را از دست بدهیم، اشتباه بزرگی کرده ایم».

وی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی فکر کند با ابزاری مانند ابزار نظامی و امنیتی می تواند مشکلات را حل کند، اشتباه کرده است، گفت:« چون انقلاب ما اسلامی است و اسلام با قلوب مردم سروکار دارد».

هاشمی رفسنجانی افزود:« مردم اگر از نظام زده شوند و صداقت را در مسوولان نبینند، دلیلی برای وارد شدن به مهلکه نمی بینند».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: «استراتژی ادامه حاکمیت اسلامی با حضور مردم تداوم می یابد و هر چه غیر از این مساله باشد نه انسانی، نه اسلامی و نه موفق خواهد بود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین