کد خبر: ۷۶۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۳:۱۸

داودی بر صندلی مظاهری می‌نشیند؟‌

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری فارس به نقل از منبع آگاه خود از احتمال جایگزینی پرویز داوودی معاون اول رییس جمهور به جای مظاهری به سمت ریاست کل بانک مرکزی خبر داد.

پیش از این آفتاب در چند گزارش جداگانه از علائم اختلاف شدید رئیس دولت با مظاهری بر سر کاهش نرخ سود بانکی و برخی سیاست‌های دیگر بعد از رفتن دانش‌جعفری (که جدی‌ترین حامی رئیس کل بانک مرکزی محسوب می‌شد) و حتی برکناری قریب‌الوقوع او خبر داده بود.
پیام روشن دولت به مظاهری در روز کنفرانس!{کلیک کنید}

این مقام آگاه در گفت و گو با فارس اظهارداشت: «اصرار رییس جمهور بر کاهش نرخ سود بانکی و مطرح شدن بحث ادغام بانکها باعث تشدید اختلاف نظر بین مظاهری و رییس جمهور در خصوص سیاستهای پولی شده بود».
رئیس کل بانک مرکزی هم رفتنی شد{کلیک کنید}

وی افزود: «ابلاغ نرخ جدید سود بانکی توسط معان اول رییس جمهور که طبق قانون باید از سوی بانک مرکزی صورت می گرفت نیز از جمله دیگر دلایل اختلاف بین رییس جمهور و مظاهری و اتخاذ چنین تصمیمی است».

گفتنی است طهماسب مظاهری که به تازگی به جای شیبانی به بانک مرکزی آمده بود پس از آخرین کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور و طرح پیش‌نویس 8 بانک دولتی در چند اظهار نظر صریح به شدت از تصمیمات دولت انتقاد و بر استقلال بانک مرکزی در اتخاذ و ابلاغ سیاست‌های پولی تاکید کرد. 

پیش از این اخبار برکناری مسئولان، مدیران و وزرای دولت و اعلام اسامی جایگزینان آنان پیش از اعلام رسمی، از سوی خبرگزاری «فارس» که برخی آن را خبرگزاری دولت نهم می‌دانند، منعکس شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین