کد خبر: ۷۶۳۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۶
طی نامه ای به آفتاب مطرح شد:

روایت جامعه اسلامی دانشجویان شیراز از جلسه سخنرانی شاگرد آیت الله مصباح

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به دنبال انتشار خبری با عنوان" تنشنج در جلسه سخنرانی شاگرد آیت‌ا... مصباح یزدی "که درباره بررسی عملکرد دولت نهم بود و در روز سه‌شنبه7/3/87 در این سایت منتشر گردید،
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به عنوان میزبان مراسم توضیحاتی پیرامون این خبر ارسال نموده و در آن با ذکر مختصری از آنچه در جلسه مذکور روی داده است، خبر مزبور را تکذیب نموده  و تهدید به پیگیری قضایی کرده است.
متن جوابیه  این تشکل به شرح ذیل می‌باشدکه عینا درج می گردد؛

مدیر مسئول محترم سایت خبری آفتاب
احتراما" به استحضار می رساند پیرو درج خبری در روز سه شنبه 7/3/87 با عنوان"تشنج در جلسه سخنرانی شاگرد آیت‌ا... مصباح یزدی"در آن سایت و انتشار اخبار و گزارشات کذب از جلسه سخنرانی "بررسی عملکرد دولت نهم" که در روز شنبه 4/3/87 با حضور قاسم روانبخش در تالار خوارزمی دانشگاه شیراز برگزار گردید، تقاضا داریم که متن جوابیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز را در سایت خود درج کنید. وگرنه به جرم نشر اکاذیب با پیگیری قضایی مواجه خواهید شد.
متن جوابیه این تشکل دانشجویی بدین شرح است: 

روز شنبه (و نه دوشنبه!) 4/3/87 ساعت 16الی18 جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز برنامه‌ای تحت عنوان " بررسی عملکرد دولت نهم " در تالار خوارزمی این دانشگاه برگزار می‌نماید و در آن از حجت الاسلام قاسم روانبخش دعوت می‌نماید تا برای سخنرانی در این برنامه حضور یابد.

برنامه راس ساعت 16:10 با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز می‌شود. سپس حجت الاسلام روانبخش به مدت حدود 30 دقیقه به سخنرانی می‌پردازد. ایشان با یادآوری حماسه بزرگ فتح خرمشهر و بزرگداشت یاد و خاطره بزرگ مردان آن روزها سخنان خود را آغاز می‌کند و سپس ادامه راه آنان را جنگیدن در جبهه فرهنگی می‌خواند و تصریح می‌کند: اگر امروز بخواهیم راه بزرگوارانی چون شهید چمران را ادامه دهیم باید بخش بیشتری از سرمایه و انرژی و بودجه کشور را صرف کارهای فرهنگی کنیم. سپس تریبون را به دانشجویان سپرد تا در مورد دولت نهم نظرات و انتقاداتشان را ابراز کنند.

ابتدا دانشجویی در مورد نقش دولت ایران در افزایش قیمت نفت سوال پرسید و گفت که آیا ایران به تنهایی توانسته است قیمت نفت را دو برابر کند؟روانبخش در پاسخ گفت که به نظر نمی‌رسد ایران از چنان قدرتی برخوردار باشد که بتواند به تنهایی نفت 60 دلاری را 120 دلار کند. و این سخن کذب می‌باشد. دانشجوی دیگری پرسید: چرا به جای اینکه نفت سر سفره مردم بیاید بنزین از سر سفره مردم برداشته شد؟ روانبخش در پاسخ گفت: یکی از معناهای آوردن نفت سر سفره مردم این است که دولت اکنون طرحهای عمرانی زیادی را برای رفاه مردم و با پول نفت اجرا می کند ثانیا" این حرف را قبلا" مقام معظم رهبری هم گفته بودند که اگر در قیمت نفت افزایشی پیش بیاید مردم باید این را در زندگی خود احساس کنند. در مورد سهمیه بندی بنزین هم باید بگویم که این کار فواید زیادی برای کشور دارد و ربطی به این دولت هم ندارد. این طرح را دولت قبل باید اجرا می‌کرد که اجرای آن را به تعویق انداخت. همان دانشجو بار دیگر سوال کرد که چرا رییس جمهور توهم توطئه دارد و مشکلات خود را به گردن مافیا می‌اندازد؟روانبخش در پاسخ به او گفت:مقام معظم رهبری در فرمان 8 ماده‌ای خود به سران سه قوه در سال 1380 وجود مفاسد اقتصادی را در دستگاههای نظام اعلام کرده بودند و از سران آنروز سه قوه خواستند که با جدیت به مبارزه با این فساد برخیزند ولی حساب کنید رئیس مجلس وقت فردی بود که خود از یکی از مفسدین 300میلیون تومان پول گرفته بود چگونه می توانست با مفاسد مبارزه کند؟ به قول حضرت آقای خامنه‌ای:"با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد. "

دانشجوی دیگری که برای پرسیدن سوال پشت تریبون رفته بود قبل از خواندن سوالاتش متن کوتاهی را خواند که در آن به نقل از امام خمینی(ره) گفته شد:"هر کس برای عدل قیام کرد سیلی خورد. "... و اینک احمدی نژاد باید تاوان مبارزه با بی‌عدالتی را بکشد.

دانشجوی دیگری در مورد تعویض زیادی وزرای کابینه دولت نهم سوال کرد که روانبخش در پاسخ گفت:هیچ دولتی مانند دولت نهم این جرات را نداشته که هر وقت وزیری را ناکارآمد و یا هم سرعت با حرکت مجموعه دولت نمی‌بیند او را تعویض کرده و فرد مناسب تری را جایگزین کند. در حالی که در دولت خاتمی هنگامی که مجلس مهاجرانی را به علت ناکارآمدی استیضاح کرد. خاتمی وزرا و نزدیکان را جمع کرد و از آنان خواست تا هر کدام سه یا چهارتا از نمایندگان مجلس را ببینند و نظر آنان را برای عدم استیضاح جلب کنند. مهاجرانی همان فردی بود که در زمان وزارتش رهبری در مورد او فرمود: "من از عملکرد وزارت ارشاد راضی نیستم. " اکنون او به انگلستان پناهنده شده است و6 زن گرفته که زن ششم او مهسا یوسفی نام دارد و از مهاجرانی به دادگاه شکایت کرده است. در این هنگام حدود 30 نفر از دانشجویان شعار "زارعی زارعی" سردادند که روانبخش گفت:فرقی نمی‌کند. مفسد مفسد است. چه چپی باشد چه راستی. در مورد زارعی هم باید ببینیم دستگاه قضایی چه حکمی می‌دهد و در صورت اثبات جرم او را به اشد مجازات برسانند. هر چند حکمش اعدام باشد.

در ادامه فرد دیگری که خود را دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد معرفی کرد به انتقاد از دولت پرداخت. او تورم را در دولت خاتمی 7درصد اعلام کرد و گفت که دولت طرحهای اقتصادی منتقدان را نمی‌پذیرد. روانبخش در پاسخ گفت:اولا" که تورم در دولت خاتمی هیچگاه به 7 درصد نرسید و ما طبق آمار بانک مرکزی در سال 78 تورم بالای 20 درصد داشتیم و متوسط تورم در آن سالها بین 15 تا 18 درصد بود. ثانیا" در همان جلسه‌ای که دولت با دهها تن از منتقدین اقتصادی خود گرفته بود. خود همان اقتصاددان ها هم نظریه‌های صد در صد متناقضی می‌دادند. آقای احمدی‌نژاد به آنها گفت:شما اول بین خودتان به یک جمع‌بندی برسید و سپس نظر نهایی‌تان را به دولت اعلام کنید.

یکی دو نفر از همان جمع 30 نفره از جا برخاستند و در میان جمعیت شروع به سوال کردن با حالتی احساساتی کردند. روانبخش ابتدا از آنها خواست که نام خود را در لیست بنویسند و هنگامی که نوبت به آنها رسید سوالات خود را مطرح کنند ولی وقتی اصرار آنها را دید به آنها اجازه داد که پشت تریبون سوالات خود را مطرح کنند. یکی از آنها در مورد افزایش قیمت برنج به کیلویی 5000 تومان سوال کرد که روانبخش او را به گزارش بانک جهانی در مورد افزایش قیمت جهانی 70 کالای اساسی از20 تا420 درصد ارجاع داد و گفت:وقتی قیمت برنج در تایلند که از بزرگترین تولیدکنندگان آن است 3 برابر شود چه انتظاری از ایران و دیگر کشورها داریم؟

دانشجوی دیگر نیز از روانبخش خواست که چشم بسته از احمدی‌نژاد دفاع نکند و نگاه انتقادی داشته باشد که روانبخش پاسخ داد:من هم از احمدی‌نژاد انتقاد می‌کنم. مثلا" در مورد دیدار اخیر او با همسر دکتر فاطمی من معتقدم که او نباید این دیدار را انجام می‌داد.

حدود 30 نفر از دانشجویان سابق تحکیمی در جلسه حضور داشتند(که اکنون همان پایگاه غیرقانونی را نیز ندارند!!؟) آنها پس از پرسیدن سوال خود دیگر منتظر جواب نمی‌ماندند و هنگام پاسخ گفتن روانبخش شروع به دست زدن و شعار دادن علیه دولت می‌کردند. روانبخش هم در جواب آنان گفت:این دولتی است که متهم است در آن آزادی وجود ندارد ولی اینک شما تندترین شعارها را علیه دولت می‌دهید و کسی با شما کاری ندارد. در دفعات بعد که آنها شروع به شعار دادن می‌کردند هر بار با شنیدن احسنت و آفرین روانبخش مواجه می‌شدند و سر جای خود می‌نشستند. آنان در حالی که وقت جلسه به پایان رسیده بود و حتی بیش از نیم ساعت هم از آن گذشته بود! به نشانه اعتراض!؟! جلسه را ترک کردند. که البته دقایقی بعد تعدادی از آنان یکی یکی و دوتا دوتا به سالن بازگشتند!. این جلسه حدود 3ساعت و40 دقیقه طول کشید و در ساعت 19:45 به دلیل نزدیکی اذان مغرب به اتمام رسید.

 قاسم روانبخش همچنین تاکید کرد:من سحرگاه فردا پرواز دارم بنابراین کسانی که سوال دارند می‌توانند تا یک ساعت مانده به اذان صبح فردا نیز سوالات خود را مطرح کنند و من با کمال میل پاسخگو خواهم بود.

لازم به ذکر است که دانشجویان پس از اتمام جلسه و بیرون آمدن سخنران از سالن تا در دانشکده او را همراهی کرده و همچنان مشغول پرسیدن سوالات خود از ایشان بودند.

والسلام علی من التبع الهدی
دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز 

-----------------------------------------------------------------------------------
آفتاب: در حالی که انتشار این توضیحات طبق روال معمول انجام شده است، متاسفانه عزیزان دانشجو در جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، به خیال عدم انتشار توضیحاتشان به «تهدید» یک رسانه روی آورده‌اند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۳
0
0
اگر منش و رفتار و گفتار اقاي روانبخش كه شاگرد اقاي مصباح هستند(به خصوص مطالبي كه در مورد اقاي مهاجراني بيان كردهاند) نماد سلوك اسلامي است بنده با كمال افتخار اعلام مي كنم كه به اسلام اقاي مصبا ح و شاگردانشان كافر هستم و نسبت به قراءت اين اقايان از اسلام اعلام انزجار مي كنم.
ضمنا اگر اقاي مصباح در تمام عمرش توانسته بود يك انديشمند مسلمان مثل اقاي مهاجراني تربيت كند قطعا عاقبت به خير
مي شد!اما افسوس كه نشد!
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۳
0
0
کسانی که به راحتی توهین می کند و اتهام کذب می بندد ، همینها هستند که تیشه به ریشه اسلام می زنند. چرا که وقتی از تریبون دانشگاه و با نامی اسلامی حرفهایی از این جنس زده می شود ، کل اسلام را زیر سوال می برند.
آرزو به دلم ماند ، که روزی از آقایان دولت نهمی انتقادی شود و آنها دلیل بیاورند و نه اینکه بگویند در دولتهای قبل چنین بود و چنان.
آاینچنین شاگردانی و برخی رفتارهای غیر اخلاقی دیگر (غیبت،تهمت ناروا،خراب کردن شخصیتهای معتقد و متعهد و...) از طرف اطرافیان آقای مصباح ، اخلاق اسلامی را زیر سوال می بردند!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۴
0
0
سلام...دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز...
حالا میشه به ما بگین مطلب چاپ شده دیشبی با امشبی چقدر تفاوت داشت که می خواستی از یک رسانه شکایت کنی... تا بعد هم آقایون مثل خبرگزاری فارس پلمش کنن...
کاش می فهمیدم.من به سبکی نمی فهمم شما هم به سبکی...اما خدایا کمکان کن تا دیگر نبینیم...یک همچین چیزای را....
ناشناس
|
-
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۴
0
0
من در كشور نيجر زندگي مي كنم در مورد قيمت برنج فكر كنم اين آقا اشتباه مي كنند چرا كه چند روز قبل اقدام به خريد كردم ومتوجه شدم كه قيمت برنج نسبت به قبل از گراني تنها 25درصد افزايش يافته.توجه داشته باشيد كه از قيمت برنج در يكي از فقيرترين كشورهاي دنيا حرف مي زنم.در مورد اقاي مهاجراني هم به دوستي كه ابراز انزجار كردند مي گويم كه آنچيزي كه آقايان از اسلام گفته اند فاصله اي از زمين تا اسمان با اسلام نبوي وعلوي دارد انچه آقايان مي گويند بغلط نام اسلام برش گذاشته اند و متوهم شده كه از اسلام حرف مي زنن والا كو اسلام و كجا آنچه اينان مي گوينند
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۴
0
0
خيلي جالبه كه انتقاد ايشان از رپيس جمهور در ديدارش باهمسر دكتر فاطمي است !!!! ( اقدامي كه قبليها جراتش را از ترس همين ها نداشتند ). ديگر از تورم و گراني و مديريت ضعيف و ... حرفي نمي زنند ! در ضمن آمار تورم آن زمان با احتساب مسكن هم بود . نه اينكه الان مسكن و متعلقات را از نرخ تورم كم كرده اند
. راجع به دكتر مهاجراني : انديشمندي كه قدرش ندانستند ولي از مجلس پنجم توانست راي بگيرد !!!! اين نكته را خوب دقت نكرد آقاي روانبخش . صرفا به نظر رهبري در آن زمان استناد كرد
ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۴
0
0
آقای مصباح چرا شهامت مناظره با آقای مهاجرانی را نداشت؟؟؟

بر فرض صحت اتهامات دروغ نسبت به آقای مهاجرانی تعدد زوجات امری قبیح نیست چرا که پیامبر اکرم و امام حسن و سایر انبیا و ائمه هم تعدد زوجات داشتند و اگر اکنون انان زنده بودند با تیغ تکفیر امثال مصباح یزدی مواجه میشدند.ظاهرا اینگونه مسائل(تعدد زوجات)فقط برای امثال مصباح یزدی جایز و حلاله.

هنگامیکه در مقابل منطق و دانش آقای مهاجرانی و خطر برگزیده شدن او به ریاست جمهوری عاجز شدند چاره ای ندیدند جز اتهامات ناجوانمردانه.

البته ما درباره آقای مصباح چیزهای بدتر از این شنیده ایم که اخلاق اسلامی اجازه نوشتن ان را نمیدهد.

من هم به اسلام مصباح یزدی [...].

در پایان بنویسم که این مصباح یزدی نیست که باید مهاجرانی را تربیت کند بلکه این مهاجرانیست [...]. ولی افسوس که امام هم نتونست[...].چه رسد به مهاجرانی.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۴
0
0
بنده دانشجوي دكتري هستم و در مالزي زندگي مي كنم. در مورد قيمت برنج به خوبي اطلاع دارم كه بهاي انواع برنج تايلندي، پاكستاني، هندي و...اخيرا بين 20 تا 25 درصد افزايش داشته و اضهارات اقاي روانبخش در مورد سه برابر شدن بهاي برنج در تايلنذ كذب محض است.
ضمنا خواستم به اقاي روانبخش ياد اوري كنم كه مطلبي كه در مرد دستمال كثيف و پاك كردن كثيفيها گفته اند در مورد كثيفيهايي كه اين روز ها به اسم اسلام بر چهره نوراني اسلام نشسته نيز صدق مي كند! وقطعا با افرادي كه رفتار و گفتارشان اغشته به دروغ، تهمت،بردن ابروي مسلمان و ... باشد هرگز نمي توان چهره اسلام را از كثيفيها پاك كرد!
حضرت اقاي مصباح هم بدانند! چه بخواهند و چه نخواهند حجت مسلماني خيل عظيم مردم ايران نو انديشان مسلماني هستند كه امام خميني(ره) در راس انها ست، نه امثال ايشان!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین