کد خبر: ۷۶۳۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

کیهان: هر کس منتقد روسیه است، امریکاپرست است

روزنامه کیهان در ادامه مواضع حمایت مطلق از روسیه در جنگ اوکراین و دفاع این کشور در برهم زدن برجام به مخالفان سیاستهای مسکو حمله کرد.
کیهان: هر کس منتقد روسیه است، امریکاپرست است
آفتاب‌‌نیوز :

این روزنامه نوشت: بزک‌گران آمریکا در برجام، دور روسیه‌هراسی معرکه گرفته‌اند. روزنامه شرق در شماره روز گذشته طی گفت‌وگویی آورده است: «درحالی‌که تا همین چند هفته اخیر توافق‌نامه احیای برجام آماده امضا بود، نقش مخرب کرملین، آن‌هم بعد از آغاز جنگ اوکراین، سبب توقف در مذاکرات شد. روسیه با این اقدام به روشنی نشان داد برای تحقق منافعش حتی حاضر است خلاف جریان دیپلماسی با هدف احیای برجام حرکت کند؛ چون اگر روسیه به دنبال احیای برجام بود، ابتدابه‌ساکن باید روی مسائلی که درخصوص آن حساسیت و اختلاف ‌نظر کمتری وجود دارد به توافق دست پیدا می‌کرد تا با ایجاد یک فضای مثبت، اختلافات کلان هم حل‌وفصل شود؛ اما کرملین مشخصا با دست‌گذاشتن روی پرانتزهای موجود در مذاکرات وین، به گونه‌ای رفتار کرد که این مذاکرات تحت‌الشعاع رفتار مسکو قرار گیرد؛ یعنی عملکرد روسیه نتیجه عکس داد و باعث توقف مذاکرات شد. این در حالی است که تهران هم متأسفانه با برخی توجیهات این حق را برای مسکو قائل شد.»

مقصرنمایی آمریکاپرست‌های داخلی از روسیه در مذاکرات معطوف به برجام در حالی است که آمریکا حاضر به دادن تضمین معتبر نسبت به رعایت حداقل حقوق ایران هم نیست. مدعیان اصلاحات همچنان کارشکنی و بدعهدی مستمر آمریکا در برجام را نادیده می‌گیرند و روسیه را مانع توافق جا می‌زنند. این وضعیت نشان دیگری از پادویی مدعیان اصلاحات برای آمریکا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین