کد خبر: ۷۶۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۵
صفدر حسینی:

راه رستگاری کشور دلبستگی به اندیشه های امام است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صفدر حسینی گفت:«در این ایام که متعلق به امام است، راه صلاح و رستگاری ملت شریف ایران، عمل و دلبستگی به اندیشه‌های امام راحل است که می‌تواند راهگشا باشد».

وزیر اقتصاد و دارایی دولت خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل اظهار داشت: «حضرت امام(ره) یک شخصیت فرانسلی و فرازمانی بود».

وی افزود: «امام خمینی در حقیقت مظهر عزت، شرف و عظمت اسلام و مسلمین و حتی مستضعفین بود».

حسینی با اشاره به راهبردهایی که امام(ره) همواره بر آنها تاکید داشت،افزود: «ایشان به نقش و حضور مردم در تمام عرصه ها تاکید داشتند و میزان را رأی ملت می‌دانستند».

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت اضافه کرد: «این سخن امام به این معنی است که مبنای اداره کشور بر پایه رأی مردم است، آن هم رایی که خواست و ارده ملت باشد، از این جهت امام خمینی همواره بر اینکه مردم محوری باید مبنا و اساس جمهوری اسلامی باشد تاکید داشت».

حسینی راهبرد دیگری که امام مدنظر داشتند را، تاکید بر توجه به محرومین و مستضعفان جامعه بیان کرد و افزود: «ایشان دولت و حکومت را خدمتگزار بی‌منت دولت می‌دانست».

وزیر اسبق اقتصاد ادامه داد: «اصل سومی که امام خمینی بر آن تاکید می‌کرد، خودباوری ملت و مسئولین و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی با استفاده از دانش و تجارب جهانی برای حل مشکلات و مسائل کشور بود».

این مدرس دانشگاه بیان کرد: «امام(ره) برای همه جناح‌های سیاسی پدری مهربان بود و منصفانه در حق آنها عمل می‌کرد».

وی با اشاره به اینکه امام خمینی منادی آزادی، استقلال و پیشرفت ملت ما بود، اظهار داشت:«در این ایام که متعلق به امام است، راه صلاح و رستگاری ملت شریف ایران، عمل و دلبستگی به اندیشه‌های امام راحل است که می‌تواند راهگشا باشد».

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت گفت: «خط امام و راه امام در حقیقت با راهبردهای مشخص و تجربه‌ای که در طول حیات مبارکشان داشتند، می‌تواند مبنای حرکت جامعه ما قرار بگیرد».

حسینی در پایان ایام رحلت امام(ره) را به همه عاشقان و دوستداران این امام عزیز تسلیت گفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین