کد خبر: ۷۶۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۸
زنگ خطر دولت برای رسانه به صدا در آمد؛

دولت نهم خبرگزاری خودی را توقیف کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی: خبرگزاری فارس با حکم هیات نظارت بر خبرگزاری‌ها به مدت سه روز توقیف شد.

علی‌رغم این‌که شب گذشته خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از یک مقام آگاه خبر داد که خبرگزاری فارس به مدت سه روز توقیف شده است، اما این خبرگزاری تا ظهر امروز به فعالیت خود ادامه داد تا حکم توقیف سه روزه این خبرگزاری به مدیران آن در ظهر سیزدهم خرداد ابلاغ شود .

بر این اساس خبرگزاری فارس در پی درج خبر احتمال جایگزینی پرویز داوودی، معاون اول رییس جمهور بجای مظاهری به سمت رییس كل بانك مركزی، به طور موقت و برای سه روز توقیف و حکم این توقیف توسط هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها به این خبرگزاری ابلاغ شد.

یك مقام مسئول نیز پیش از این درباره این توقیف گفته بود: «هنوز كتباً نامه‌ای مبنی بر توقیف فارس ارائه نشده است و تا آن زمان فارس به فعالیت خود ادامه می دهد».
 
بر همین اساس خبرگزاری فارس از صبح امروز ـ دوشنبه ـ همچون روال همیشگی خود، اخبار تولیدی خود را روی سایت قرار می‌داد.

همچنین در همین زمینه سایت الف گزارش داده است: «به دستور یک مقام عالیرتبه دولت، خبرگزاری فارس به مدت سه روز توقیف موقت شد. در پی انتشار خبر جایگزینی احتمالی داودی به جای آقای مظاهری در ریاست کل بانک مرکزی، شب گذشته یک مقام وزارت ارشاد در تماس با مقدم‏فر مدیرعامل خبرگزاری فارس، خواستار توقف انتشار اخبار از سوی این خبرگزاری به دلیل انتشار خبر فوق به مدت 72 ساعت شد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، به مقام وزارت ارشاد اعلام کرد، توقیف موقت رسانه‏های کتبی یا الکترونیک باید مکتوب و مستند باشد و وی نمی تواند فعالیت خبرگزاری فارس را بر اساس دستوری تلفنی متوقف کند.

شایان ذکر است با توقیف موقت خبرگزاری فارس که در افکار عمومی به عنوان رسانه حامی دولت نهم شناخته می شود به نظر می رسد که کاسه صبر دولت مهرورز نهم حتی از رسانه های خودی هم لبریز شده است و دیگر نمی تواند خودی ها را هم تحمل کند تا چه رسد به غیر خودی‌ها و منتقدان دولت ! 

لازم به ذکر است که این اولین باری نیست که رسانه ها برخی اخبار ویژه را به نقل از منابع آگاه بر روی خروجی خود قرار می دهند و مشخص نیست که چرا این بار هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری به صورت شتابزده اقدام به توقیف خبرگزاری فارس کرده است . 

همچنین در همین زمینه رییس جمهور نیز در دیدار محرمانه با دانشجویان بسیجی که محتوای این دیدار توسط خود دانشجویان بسیجی منتشر شده بود گفته است که ما سه، چهار نفر را وارد هیات نظارت بر مطبوعات کردیم تا بتوانند برای رسانه های همسو با دولت مجوز بگیرند و همچنین بتوانند رسانه ها را کنترل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۳
0
0
چه توقيف و تعطيلي تا باشه از اين توقيفها
تعطيلي سه روزه دقيقا به ميزان ايام تعطيل كه در آن به سر مي بريم
بازي خوبيه
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۳
0
0
شايد هدف دولت مطرح كردن اين رسانه است!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین