کد خبر: ۷۶۳۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

کیفیت هوای مناطق پرتردد تهران همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حالی که هم اکنون هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد، با حاکمیت پایداری نسبی جوی و عدم وزش باد موثر کیفیت هوای تهران در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
کیفیت هوای مناطق پرتردد تهران همچنان ناسالم برای گروه‌های حساس
آفتاب‌‌نیوز :

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز سه‌شنبه (۱۶ فروردین‌ماه) با حاکمیت پایداری نسبی جوی و عدم وزش باد مؤثر همراه با افزایش ترافیک، بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد؛ هر چند وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد را به‌دنبال خواهد داشت. وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه دارد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار می‌گیرد.

صبح روز چهارشنبه (۱۷ فروردین‌ماه) با توجه به کاهش نسبی تندی باد و افزایش ترافیک صبحگاهی تا حدودی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش تندی باد مؤثر در طول روز و وزش باد نسبتاً شدید در بعضی ساعات پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند. این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار می‌گیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۷ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین