کد خبر: ۷۶۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۶
علی‌رغم پیشنهادات دولت برای نظم دهی بازار مسکن

آشفتگی بازار مسکن همچنان در کلانشهرها باقی خواهد ماند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هفتم گفت: «طرح جدید دولت نمی‌تواند در کلانشهرها که  بیشتر درگیر بحث تورم هستند موفق عمل کند».

حسین نوش‌آبادی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب با اشاره به سخنان الهام سخنگوی دولت در خصوص اتخاذ سیاست‌هایی برای انضباط در بازار مسکن گفت: «بحث بحران مسکن فرایندی است که در نتیجه عوامل متعدد بوجود آمده و طولانی شدن حل این مسئله هم اکنون به نقطه بحران خود رسیده است».

این کارشناس مسایل اقتصادی در پاسخ به تبعات گرفتن مالیات از افرادی که در سال بیش از دو بار به خرید و فروش مسکن می‌پردازند،گفت: «آثار و تبعات این تصمیم‌گیری را نمی‌توان از الان پیش‌بینی کرد ولی مزیت آن این است که این افراد شناسایی شده و ساماندهی می‌‌شوند». 

نوش آبادی در مورد طرح حذف قیمت زمین برای کاهش تورم بازار مسکن افزود: «این طرح نمی‌تواند در کلانشهرها که البته بیشتر درگیر بحث تورم هستند موفق عمل کند».

وی خاطرنشان شد: «از آنجائی که در کلانشهرها زمینی وجود ندارد که دولت بخواهد بر آن تصمیم‌گیری کند و یا آنکه اگر هم باشد بسیار کم است و جوابگوی نیاز شهروندان نیست بنابراین مشکل گرانی مسکن و زمین در کلانشهرها باقی خواهد ماند». 

نماینده مجلس هفتم یادآور شد: «در صورت موثر واقع شدن سیاست‌های در پیش گرفته دولت شاید بتوان قیمت مسکن را کنترل کرد و جلوی رشد صعودی آن را گرفت اما بعید می‌دانم که قیمت مسکن کاهش پیدا کند».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین