کد خبر: ۷۶۳۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

کدام استان‌ها بارانی می‌شوند؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع از بارش پراکنده در برخی استان‌ها و ورود گرد و خاک به جنوب غرب و غرب کشور خبر داد.
کدام استان‌ها بارانی می‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد:مطابق نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی تا اواخر هفته جاری گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود و بر این اساس روز سه شنبه(۱۶ فروردین) در ارتفاعات استان‌های گلستان، خراسان شمالی، غرب خراسان رضوی و شرق سمنان افزایش ابر، رگبارهای پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در مناطقی از غرب و دامنه‌های جنوبی البرز نیز وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک رخ می‌دهد و چهارشنبه(۱۷ فروردین) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان پنجشنبه(۱۸ فروردین) در مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های زاگرس در همدان، مرکزی و غرب اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه جمعه(۱۹ فروردین) علاوه بر این مناطق در کرمانشاه و لرستان نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد و در شمال غرب و غرب، دامنه‌های جنوبی البرز ، مرکز و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: شنبه(۲۰ فروردین) با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، گستره بارش در مناطق شمال غرب و غرب و دامنه‌های جنوبی البرز است علاوه بر آن با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در گیلان و مازندران بارش باران و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد و دریای خزر مواج می‌شود.

وی با اشاره به کاهش نسبی دما در این مناطق اظهار کرد: یکشنبه (۲۱ فروردین)گستره بارش در دامنه‌های زاگرس واقع در همدان مرکزی و قم، دامنه‌های جنوبی البرز شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور خواهد بود و این سامانه از شمال شرق خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش موقتی دما در سواحل شمالی کشور رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان طی روزهای پنجشنبه تا شنبه افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق سبب خیزش گردوخاک و نفوذ آن به جنوب غرب و غرب کشور می‌شود که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ فروردین‌) نیمه ابری و به‌تدریج ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید و از بعد از ظهر رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۸ و برای روز پنج شنبه (۱۸ فروردین‌) ابری همراه با وزش باد و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ فروردین‌) اهواز با دمای ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱- و ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین